اخبار فرش ماشینی

دو هزار خانوار تحت پوشش کمیته‌ امداد اردبیل قالی باف هستند

جلیل قدیمی عصر چهارشنبه در دیدار از کارگاه های قالی بافی مددجویان کمیته امداد اردبیل اضافه کرد: این افراد مجری طرح قالیبافی بوده و با بهره مندی از تسهیلات خودکفایی این نهاد، مشغول به کار شده اند.

وی افزود: هزار و ۳۶۵ نفر از این تعداد مجریان طرح قالی بافی، زنان سرپرست خانوار و ۷۶۳ نفر نیز مجری با سرپرست مرد می باشند که با راه اندازی کارگاه های قالی بافی مشغول به فعالیت و کسب درآمد می باشند.

مدیر کمیته‌ امداد اردبیل تصریح کرد: این تعداد از مجریان طرح های خودکفایی با نظارت کارشناسان فنی کمیته‌ امداد به قالی بافی مشغول هستند که در صورت بروز مشکل، با مشاوره ها و راهنمایی آنان با مشکلات پیش آمده مقابله می کنند.

وی با بیان اینکه مجریان طرح های خودکفایی قبل از دریافت تسهیلات از آموزشهای لازم فنی و حرفه ای بهره مند می شوند، بیان داشت: با اجرای دوره ها‌ی آموزشی برای مجریان طرحهای خودکفایی می توان سطح کیفی فرش های بافته شده را ارتقاء بخشید و بافته های آنان را با مبالغ مناسب در بازار به فروش رساند.

قدیمی با اشاشره به پوشش بیمه ای ۷۱۴ خانواده از مجریان طرح های قالی بافی تحت پوشش بیمه‌ی تمین اجتماعی متذکر شد: مصمم هستیم تا با پرداخت حق بیمه‌ بقیه‌ خانواده های تولید کننده‌ فرش آنان را نیز تحت پوشش بیمه‌ قرار دهیم.

وی با بیان اینکه یکی از اولویتها و سیاستهای کلی این نهاد اشتغال و توانمند سازی خانواده های تحت حمایت و نیازمند جامعه است، عنوان کرد: در سال گذشته برای ۴۰۱ خانواده‌ نیازمند بالغ بر ۱۵ میلیارد و ۴۵۶ میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی فرش بافی پرداخت شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×