اخبار فرش ماشینیاسلاید شو

دو نمایشگاه و ابهاماتی برای فعالان صنعت فرش ماشینی و موکت

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

چند سالی است که صنعت فرش ماشینی ایران به حضور در نمایشگاه فرش ماشینی تهران که توسط شرکت اوراسیا نوید برگزار می شود عادت کرده است و این رویداد به محلی برای ملاقات مهمترین تولیدکنندگان ، توزیع کنندگان و تصمیم سازان صنعت فرش ماشینی ، موکت و کفپوش ایران تبدیل شده است و هر سال به طرز قابل قبولی برگزار می گردد. اما در سال ۹۶ شاهد برگزاری نمایشگاه دیگری در این حوزه هستیم که سوالات و ابهامات زیادی را در اذهان فعالان صنعت فرش ماشینی ایران پدیدار کرده است. این نمایشگاه که حدود دو ماه پیش از نمایشگاه تهران برگزار می شود توسط شرکت بانیان فردا مدیریت می شود و مجوز سه ساله از سازمان توسعه تجارت دریافت کرده است.

اصولا نمایشگاه های تجاری جدید در یک صنعت زمانی می توانند در عرصه رقابت با رقبای خود پیروز شوند و سهمی از بازار را بدست آورند که نقاط ضعف موجود را پر کند و مزیت های قابل توجهی را ایجاد کنند. در صنعت نمایشگاهی در کشورهای مختلف جهان بسیار دیده شده است که نمایشگاه های نو ظهور توانسته اند با تکیه بر همین اصل رقبای خود را با چالش های جدی روبرو کنند و حتی سهم بیشتری از آنها در بازار بدست آورند.

اما نقاط ضعف نمایشگاه فرش ماشینی و موکت و کفپوش تهران با اینکه هشت سال برگزار شده است و به یک برند تبدیل شده است چیست ؟ برای رفع آنها نیاز به چه امکانات ، سرمایه گذاری ها و سیاست هایی است؟ آیا شرکت بانیان فردا می تواند این ضعف ها را جبران و به مزیت های رقابتی خود تبدیل کند؟ علت شکل گیری نمایشگاه رقیب در صنعت فرش ماشینی چیست و تا چه میزان به تغییرات مدیریتی در هیئت مدیره ی قبلی شرکت اوراسیا نوید (برگزار کننده هشت دوره نمایشگاه فرش ماشینی و موکت تهران) مرتبط است؟ آیا شرکت اوراسیا نوید با ظهور یک رقیب تازه به تغییرات چشمگیر در نحوه برگزاری نمایشگاه دست خواهد زد؟ ایا این رقابت در نهایت به ضرر صنعت فرش ماشینی و موکت ماست و یا به نفع آن؟

اینها همه سوالاتی است که قصد داریم به آن بپردازیم و طی سلسله مقالاتی با نظر کارشناسان در مجله کهن و وب سایت مجله آنرا بررسی نمائیم.

اگر در مورد ابهامات و سوالات مطرح شده نظر، پیشنهاد و یا ایده ای دارید از طریق فرم زیر برای ما ارسال کنید

بهنام قاسمی
سردبیر
مجله نساجی کهن

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×