اخبار فرش ماشینی

دومینوی تعطیلی کارخانه های نساجی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

مهندس محمد مروج- رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران- در گفتگو با نساجی نیوز از دومینوی تعطیلی و توقف تولیدی واحدهای نساجی خبر داد و افزود: کارخانه های نساجی از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۳۰ تا۲۵ درصد پرسنل خود را به دلایل مختلف از جمله افزایش رکود، تبعات اجرای نادرست قانون مالیات بر ارزش افزوده و … از دست داده اند.

وی ضمن اعلام مطلب فوق تصریح کرد: برخلاف تمام کشورها که دریافت مالیات بر ارزش افزوده از فروشگاه ها و مصرف کنندگان شروع می شود و مغازه داران ملزم به ارائه فاکتور به واحدهای تولیدی هستند؛ در ایران با اجرای معکوس چنین قانون موثر و ارزشمندی روبرو هستیم به این ترتیب فروشندگانی که تمایل ندارند نامشان در فهرست سازمان امور مالیاتی قرار بگیرد از ارائه فاکتور شانه خالی می کنند و زیر بار قانون مالیات بر ارزش افزوده نمی روند در نتیجه تولیدکننده می ماند و انبوهی از محصولات و کالاهای به فروش نرفته در انبارها.

مهندس مروج اذعان داشت: در جلسات مختلف با مدیران ارشد وزارت امور اقتصادی و دارایی پیشنهاد کرده ایم که افرادی به نمایندگی از این وزارتخانه به واحدهای تولیدی اعزام شوند و کالای ما را بر اساس اصلاحیه مالیات های مستقیم به فروش برسانند در مقابل حاضریم حقوق و دستمزد آنان را تمام و کمال پرداخت و مبلغ حاصل از مالیات بر ارزش افزوده را به صورت آنلاین به حساب سازمان امور مالیاتی واریز نماییم!

رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ضمن بیان این مطلب که تولیدکنندگان با اصل پرداخت مالیات هیچگونه مخالفتی ندارند، گفت: معتقدیم که باید فعالان بازار و فروشندگان نیز مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده شوند نه فقط تولیدکنندگان. این موارد را به تمام نهادها و دستگا ه های ذی ربط منتقل کرده ایم اما متأسفانه تاکنون به نتیجه مثبت و مشخصی نرسیده ایم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مشکل اصلی واحدهای نساجی اجرای نادرست قانون مالیات بر ارزش افزوده است، ابراز داشت: مهم ترین مشکل فعلی واحدهای نساجی، رکود بسیار شدید در بازار است به نحوی که تا سال گذشته، واحدهای نساجی با ۳۰ درصد ظرفیت خود به فعالیت می پرداختند و مدیران آن حاضر بودند به هر قیمتی کارخانه خود را حفظ کنند اما با اصلاحیه جدید قانون مالیات های مستقیم و جریمه سنگین آن یعنی محکومیت زندان، مدیران واحدهای نساجی، عطای تولید را به لقای آن می بخشند.

مهندس مروج در پایان اعلام کرد که انجمن صنایع نساجی ایران تمام تلاش و تمرکز خود را برای ساماندهی اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم و جلوگیری از تعطیلی بیشتر کارخانه های نساجی به کار گرفته است و اولویت فعالیت های خود را رفع مشکلات مالیات بر ارزش افزوده می داند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×