اخبار فرش ماشینی

دومین همایش بزرگ توسعه صنایع نساجی ، پوشاک و چرم به همراه مراسم تقدیر از صادرکنندگان نمونه

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

دومین همایش بزرگ توسعه صنایع نساجی ، پوشاک و چرم به همراه مراسم تقدیر از صادرکنندگان نمونه برگزار گردید.‏

به همت اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع نساجی و پوشاک ایران ، دومین همایش بزرگ توسعه صنایع نساجی ، پوشاک و چرم به همراه مراسم تقدیر از صادرکنندگان نمونه روز یکشنبه ۳۱ مردادماه جاری در هتل اسپیناس برگزار گردید. در این مراسم که مقامات عالیرتبه دولتی از وزارت خانه های صنایع و بازرگانی به همراه نمایندگان تشکلهای بخس خصوصی این صنعت از جمله انجمن صنایع نساجی ایران ، انجمن صنایع چرم ایران ، جامعه مدیران و متخصصین صنعت کفش ، جامعه متخصصین نساجی ، اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک تهران و تنی چند از اعضای هیات مدیره کنفدراسیون صادرات حضور داشتند پس از انجام مراسم افطار و سخنرانی مدعوین ؛ از صادرکنندگان نمونه سالهای گذشته تقدیر بعمل آمد.‏ ‏

اسداله عسگراولادی رییس کنفدراسیون صادرات ایران بعنوان اولین سخنران اظهار داشت: هم‌اکنون عمده مشکلات در این صنعت به موانعی که برسر تولید و صادرات قرار دارد خلاصه می‌شود که به نظر می‌رسد وزارت صنایع و سایر دستگاه‌ها باید برای حل آن از تجربه سه هزار ساله نساجان و همچنین تشکل‌های موجود در این صنعت استفاده کنند.
عسگر اولادی با اشاره به اینکه کشوری در همسایگی ایران با تجربه ناچیز ۲۰ ساله در صنعت نساجی هم‌اکنون ۵۰ میلیارد دلار صادرات نساجی دارد، گفت: ایران باید حداقل سالانه معادل ۱۰ میلیارد دلار صادرات محصولات نساجی و پوشاک به کشورهای خارجی داشته باشد،اما مسایلی همچون تورم و تاثیر آن بر هزینه‌های تولید، ثبات نرخ ارز و بوروکراسی‌های رایج در مبادی گمرکی مانع رسیدن به این هدف شده است.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران همچنین افزود: استقلال سیاسی و اقتصادی دولت‌ها در گرو صادرات است و اگر سیاست‌های صنعتی و تجاری در کشور به جای تصمیم‌گیری و نظرخواهی از تشکل‌های بخش خصوصی بصورت دیکته شده اتخاذ شود، مشکلات پیش‌روی صادرات کماکان ادامه خواهد داشت.
وی تاکید کرد: سالانه بین ۳ تا ۵ درصد افزایش قیمت تمام‌شده بخاطر تورم به کالاهای تولیدی تحمیل می‌شود اما تولیدکنندگان داخلی نمی‌توانند این افزایش هزینه را در بازارهای جهانی منتقل کنند، نتیجه آن می‌شود که قیمت تمام‌شده یک متر مربع پارچه ایرانی در مقایسه با پارچه تولید تایلند ۴۰ درصد گرانتر می‌شود و در این حالت امکان صادارت سلب می‌شود.
عسگر اولادی همچنین گفت: دولت با مشورت و نظرخواهی از تشکل‌های نساجی و پوشاک قطعاً می‌توانند جلوی قاچاق پوشاک به کشور را بگیرد و به جای واردات ۳۰ درصد نیاز کشور به پوشاک، همه نیازهای داخلی از طریق تولید داخلی تامین کند. ‏

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×