اخبار فرش ماشینی

دولت و مجلس آماده حمایت از تولید فرش دستباف هستند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: دولت و مجلس در آماده‌ترین وضعیت برای حمایت از تولید فرش دستباف در کشور هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدباقر آقاعلیخانی عصر امروز در جلسه کمیته فرش استان کرمان با حضور فعالان بخش خصوصی اظهار داشت: تولید فرش دستباف در ارتقای همه ابعاد فرهنگی، هنری، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور اثرگذار است.

وی با بیان اینکه عدم شناخت از کالای با ارزشی مثل فرش موجب شده تا سرمایه‌گذاری کمتری در این حوزه انجام شود، خاطرنشان کرد: کار انفرادی جواب نمی‌دهد و باید با اتفاق و ریل‌گذاری اساسی در صنعت فرش گام برداریم.

آقاعلیخانی با اشاره به ارزش افزوده بالای ۸۰ درصد از تولید فرش، گفت: در تولید هیچ کالایی در صنعت ارزش افزوده‌ای بالاتر از ۱۲ درصد نداریم و این امکان فقط در تولید فرش دستباف وجود دارد.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم صنعت فرش رو به رشدی داشته باشیم، باید جایگاه واقعی هنرمندان این عرصه را ارج بنماییم، تصریح کرد: بافنده فرش یک هنرمند اصیل است که باید جایگاه واقعی آن در کشور احیا شود و دولت و مجلس در آماده‌ترین وضعیت برای حمایت از تولید فرش دستباف در کشور هستند.

محمد تکلوزاده معاون برنامه‌ریزی استاندار کرمان نیز با اشاره به اینکه ایجاد یک دار قالی به راحتی می‌تواند اشتغالزایی و درآمدزایی را برای چند نفر فراهم کند، خاطرنشان کرد: حمایت از تولید کنندگان فرش در دستور کار قرار دارد و با تمام توان از هنرمندان این عرصه پشتیبانی می‌کنیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با اشاره به حل مشکل بیمه برای بافندگان قالی از چند سال گذشته عنوان کرد: حمایت از تولید کنندگان فرش در دستور کار قرار دارد و با تمام توان از هنرمندان این عرصه پشتیبانی می‌کنیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×