اخبار نساجی

دولت منشور حمایت ازتولید ملی را تدوین کند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

عضو هیئت مدیره اتاق تعاون ایران با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر رشد بخش تعاون گفت: دولت برای حمایت و استفاده از تولیدات داخلی باید یک منشور ویژه‌ای به دستگاه های اجرایی ابلاغ کند.

سید جواد رضویان‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس«توانا» در خصوص نام گذاری سال ۹۱ از سوی مقام معظم رهبری به نام حمایت از تولید، کار و سرمایه ایرانی و نقش بخش تعاون در تحقق این شعار اظهار داشت: مقام معظم رهبری در دیدار سال گذشته با فعالان اقتصادی فرمودند: «برای تحقق اهداف سند چشم‌انداز و دستیابی ایران به رتبه‌ اول منطقه در عرصه‌های مهم، برنامه‌ای جامع برای رشد بخش تعاون لازم است و باید زمینه یک اقتصاد رقابتی با حضور بخش غیردولتی به وجود آید.»

عضو هیئت مدیره اتاق تعاون مرکزی ایران با اشاره به اهمیت بخش تعاون در اقتصاد جهان تصریح کرد: کارشناسان بین‌المللی تا جایی این موضوع را مهم می‌دانند که سال جاری میلادی را به نام سال بین‌المللی تعاون نام‌گذاری کرده‌اند.

رضویان‌راد ادامه داد: چند سال است که بخش‌نامه‌ای برای استفاده بخش دولتی از تولیدات داخلی صادر شده اما زمانی که به پروژه‌های این بخش مراجعه می‌کنیم استفاده از کالاهای لوکس خارجی به دلایل مختلف دیده می‌شود در حالی‌که مشابه آن کالاها در داخل تولید می‌شود.

وی افزود: استفاده از کالای داخلی باید به صورت یک مطالبه عمومی و فرهنگ شود در غیر این صورت در تحقق شعار امسال با مشکل مواجه خواهیم شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

عضو هیئت مدیره اتاق تعاون ایران اظهار داشت: به نظر می‌رسد دولت باید منشوری برای حمایت از تولید ملی و استفاده از تولیدات داخلی به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کند و این دستورالعمل به گونه‌ای شفاف باشد که اجازه هیچ‌گونه اعمال سلیقه در تفسیر آن را ندهد.

رضویان‌راد با بیان اینکه برخی تنها به دنبال جذب سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در کشور هستند، تصریح کرد: برای سرمایه گذاران داخلی چه میزان فرصت ایجاد شده و برای حفظ سرمایه و حمایت از آنها چه فکری شده است.

وی ادامه داد: بسیاری از سرمایه‌گذاران داخلی به دنبال تسهیلات نیستند و خواسته‌ آنها این است که با بخشنامه‌های ناگهانی دولت سرمایه‌شان از دست نرود.

رضویان‌راد با اشاره به موضوع واردات میوه در سال گذشته و سرنوشت تولید کنندگان این محصول گفت: در این بحث شاهد اختلاف نظر دو وزارتخانه مسئول در این زمینه و اظهار نظرهای متفاوت آنها هستیم.

عضو هیئت مدیره اتاق تعاون ایران در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: دولت باید قوانینی که مجلس تصویب می‌کند را اجرا کند و از سوی دیگر بخش غیردولتی انتقاد منصفانه خود از دولت داشته باشد تا حمایت از تولید ملی و کار صورت بگیرد.

وی افزود: آنچه به اتاق تعاون در این زمینه تکلیف شده است، تصدی‌گری مردم بر بخش تعاونی است که اگر اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها برای انجام این وظیفه توانمند شوند، قطعاً حمایت از تولید و سرمایه ایرانی محقق خواهد شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×