اخبار نساجی

دولت درآمدهای حاصل از معوقات بین‌المللی را تلف نکند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

رئیس مجمع واردات گفت: اگر دولت مراقب نباشد، بازار گام به گام به سمت بلیعدن درآمدهای حاصل از معوقات بین المللی پیش خواهد رفت.

محمد حسین برخوردار در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به  چرخش نگاه تجار خارجی به سوی سست شدن تحریم ها اظهار داشت: امروز می توانیم به وضوح در عرصه تجارت بین المللی مشاهده کنیم که فضای تحریم ها سست و شکننده شده و شرکتهای خارجی، نگرانی‌های گذشته نسبت به انجام معامله با طرف های ایرانی را ندارند و این می تواند نوید بخش کاهش فشار تحریم ها باشد.

وی تاکید کرد: پیامی که در عرصه تجارت بین المللی در حال مخابره شدن است آن است که شرکتهای خارجی درکمین بازار هفتاد میلیونی ایران هستند و زمان سنجی برای برای گسترش مراودات  تجاری را دربرنامه خود قرار داده اند.

به گفته برخوردار، باید این اطلاع رسانی به مردم صورت بگیرد که نتیجه و آثار کاهش تحریم ها به تدریج بر سر سفره مردم نمایان خواهد شد و دولتمردان نباید با ایجاد مطالبات کوتاه مدت، کاری کنند که مجبور شوند درامدهای حاصل از معوقات را صرف امور جاری کشور کنند.هرچند قطعا برنامه کمپانی های بزرگ خارجی تمرکز بر همین موضوع خواهد بود. چرا که با این کار می توانند درهای بازار ایران را به سوی کالاهای خودشان باز کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران گفت: در چنین فضایی بزرگترین نگرانی آن است که دولت نتواند قراردهای تجاری با طرفهای خارجی را به سرمایه گذاری های مشترک تبدیل کند. اگر دولت برای این کار برنامه از پپیش تعیین شده ای نداشته باشد، بی تردید کشورهای خارجی درامدهای حاصل از معوقات را به سمت واردات غیر ضروری سوق خواهند داد.

رئیس مجمع واردات افزود: دولت باید صیانت از درآمدهای حاصل از دریافت معوقات بین المللی را جزء برنامه های اصلی خود قرار داده و مراودات تجاری را به گونه ای گسترش دهد که  قراردادهای تجاری با خارجی ها به سرمایه گذاری مشترک تبدیل شود

وی تاکید کرد: ایجاد شهرک های صنعتی مشترک با کشورهای خارجی میتواند بهترین راهکار برای صیانت از درامدهای حاصل از معوقات، جلب سرمایه گذاری های خارجی و ایجاد اشتغال در کشور باشد.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×