اخبار نساجی

دولت برای طرح های مهم تحقیق و توسعه صنعت و معدن مشوق ارائه کند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

دبیر انجمن مراکز تحقیق و توسعه صنایع و معادن اعلام کرد در سال های گذشته موضوع تحقیق و توسعه در بخش صنعت و معدن مغفول مانده که بهترین رویکرد برای جبران این عقب ماندگی ارائه مشوق هایی از سوی دولت برای طرح های مهم تحقیق و توسعه است.

به گزارش دبیرخانه همایش بزرگ تحقیق و توسعه صنایع و معادن، علی معصومی گفت: این مشوق ها می تواند انگیزه فعالان این بخش را برای سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه افزایش دهد.

وی با بیان این که وزیر صنعت، معدن و تجارت، فردا همزمان با برگزاری همایش بزرگ تحقیق و توسعه صنایع و معادن در جمع مدیران این بخش حاضر می شود، اظهار داشت: انجمن مراکز تحقیق و توسعه صنایع و معادن با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و با رویکرد ˈجهت دهی تحقیق و توسعه در راستای اهداف اقتصاد مقاومتیˈ این رویداد علمی و صنعتی را در روزهای سوم و چهارم تیرماه جاری برگزار می کند.

وی هدف اصلی از برگزاری این همایش را جلب توجه ویژه مسوولان دستگاههای اجرایی ذیربط، نهادهای علمی و تحقیقاتی، مراکز دانشگاهی و سرمایه گذاران طرح های صنعتی به موضوع تحقیق و توسعه اعلام کرد و گفت: در حقیقت هشدارهای اساسی در زمینه رکود این طرح ها ارائه خواهد شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

معصومی افزود: اگرچه پیش از این به صورت پراکنده فعالیت هایی در حوزه تحقیق و توسعه صورت گرفته، اما هیچیک از آنها به سرانجام جدی نرسیده و در حقیقت به ثروت ملی تبدیل نشده و این در حالی است که دیگر رقبای صنعتی ایران در منطقه با سرمایه گذاری در این بخش در حال پیشی گرفتن هستند.

وی گفت: همزمان با این همایش چهار نشست تخصصی با موضوع حمایت های حقوقی و قانونی از تحقیق و توسعه، جایگاه تحقیق و توسعه در ایجاد و تثبیت اقتصاد مقاومتی، رویکردهای نوین تحقیق و توسعه در صنعت خودرو، و تحقیق و توسعه در بخش معدن و صنایع معدنی برگزار خواهد شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×