اخبار نساجی

دوام یک بنگاه تولیدی نیازمند ۵ برابر سرمایه در گردش

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق تعاون ایران گفت: در حال حاضر یک بنگاه تولیدی برای دوام و استمرار فعالیت‌های خود به پنج برابر میزان سرمایه در گردش نیاز دارد.

رضا علیخانزاده اظهار کرد: یک بنگاه تولیدی تا قبل از سال ۹۱ می‌توانست با ۱۰۰ میلیون تومان سرمایه در گردش خود را اداره کند اما اکنون با همان میزان تولید به پنج برابر سرمایه در گردش نیاز دارد تا بتواند فعالیت خود را استمرار بخشد.

وی از امضای تفاهم‌نامه مشترک میان بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی انتقاد کرد و گفت: این تفاهم‌نامه با هدف شناسایی واحد‌های صنعتی بدهکار امضا شده است و اعطای تسهیلات به واحد‌های بدهکار را که حتی جزو بدهکاران مشکوک‌الوصول به‌شمار نمی‌روند، متوقف کرده است.

این فعال تعاونی صدور جواز تاسیس برای متقاضیان دارای بدهی معوق بانکی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت و تهیه لیست سیاه بدهکاران تامین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی را از دیگر اقداماتی عنوان کرد که زمینه‌ محرومیت بیشتر واحد‌های تولیدی را فراهم کرده است.

به اعتقاد علیخانزاده علاوه بر کاهش ارزش پول ملی و دوره‌ نقدشوندگی مواد اولیه از زمان سفارش تا ورود به کارخانه، افزایش عرضه مواد اولیه از سه ماه به ۱۰ ماه نیز استمرار فعالیت‌های بنگاه‌های تولیدی را دچار مشکل کرده است.

رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق تعاون ایران در پایان بر ضرورت اقدام عاجل اتاق‌های تعاون و بازرگانی به منظور رفع موانع تولید ملی و محرومیت بنگاه‌های تولیدی تاکید کرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×