مد و پوشاک

ده دلیل برای انجام چاپ پارچه به روش دیجیتال

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

همچنین در همین رابطه بخوانید : تکنولوژی چاپ دیجیتال روی فرش

 

ده دلیل برای انجام چاپ پارچه به روش دیجیتال:

۱-  امکان چاپ سفارشات کم تیراژ:  چاپ دیجیتال پارچه امکان چاپ حتی یک متر پارچه را بدون نیاز به تهیه شابلون فراهم می کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

۲-   مصرف کمتر آب و انرژی:  در چاپ دیجیتال پارچه، نیازی به استفاده از مقادیر زیاد آب و انرژی الکتریکی که در چاپ روتاری یا اسکرین بکار برده می شود، نیست. حتی در چاپ با جوهرهای پیگمنت یا دیسپرس/سابلیمیشن که فقط به یک مرحله تثبیت حرارتی برای تکمیل چاپ نیاز است؛ صرفه جویی بیشتری در مصرف آب و انرژی انجام می گیرد.

۳-   مواد شیمیایی زاید کمتر:  مصرف جوهر دیجیتال در مقایسه با  رنگ مصرفی در چاپ سیلک اسکرین کمتر است و در نتیجه مواد شیمیایی کمتری وارد محیط زیست می شوند.

۴-  چاپ تکرارپذیر در ابعاد بزرگ:  با چاپ دیجیتال می توانید تصاویر عریض را به صورت رول به رول بدون محدودیتهای چاپ اسکرین با کیفیت عالی چاپ کنید.

۵-  نیاز به فضای کمتر:  فضای لازم برای یک مجموعه چاپ دیجیتال، تنها قسمتی از مکان مورد نیاز برای راه اندازی سیستم چاپ روتاری است.

۶-  امکان نمونه گیری: کارخانجات بزرگ قبل از چاپ انبوه طرحهای خود با استفاده از یک دستگاه چاپ دیجیتال، می توانند بهترین طرح ممکن را پیدا کنند و با برنامه ریزی قبلی و اطمینان از موفقیت طرح، آن را در حجم انبوه روانه بازار کنند.

۷- انعطاف پذیری در چاپ:  کارگاه های چاپ مجهز به دو روش دیجیتال و سیلک اسکرین قادر هستند ابتدا با سیستم دیجیتال خود، حجم کم اما با ترکیب رنگهای مختلف را چاپ کنند و سپس رنگ بندی دلخواه را در حجم های انبوه، با سیستم چاپ روتاری انجام دهند.

۸-  انتخاب طیف رنگهای وسیع: در چاپ دیجیتال پارچه، امکان چاپ هر نوع طیف رنگ با تعداد رنگ بالا فراهم است و این موضوع دست طراحان را در طراحی برای هر گونه مد لباس و دکوراسیون و . . . تا حد بسیار زیادی باز گذاشته است.

۹-   نیاز به سرمایه گذاری کم:  در مقایسه با روش چاپ روتاری؛ راه اندازی یک سیستم چاپ دیجیتال نیاز به سرمایه اولیه کمتری دارد و این به گسترش تجارت دیجیتالی کمک فراوانی می کند.

۱۰-  نیاز به تعداد کارگر کمتر:  اصولا” در فرایند چاپ دیجیتال پارچه، علاوه بر احتیاج کمتر به فضا، نیروی کار کمتری را برای استخدام نیاز خواهید داشت و در نتیجه صرفه جویی مالی قابل توجهی در حقوق و مزایا و بیمه و . .. نصیب شما می شود.

جمع آوری و ترجمه:  امید بذرافکن (شرکت پیوند بدیع)

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×