اخبار فرش ماشینی

سر مقاله

نمایشگاه ایتما به عنوان بزرگترین و پرمخاطب ترین نمایشگاه نساجی و ماشین آلات جهان با همه حواشی و متعلقاتش پیش روی ماست و بسیاری از مدیران و دست اندرکاران صنعت نساجی ایران را نیز به خود جلب خواهد کرد. در حقیقت نمایشگاه ایتما بارسلون شکوه دیگری از صنعت نساجی جهان پس از سالهای رکود آن خواهد بود.

در حالی که در سال ۲۰۰۷ پس از برگزاری ایتما مونیخ کمتر کارشناسی بحران شدید سال ۲۰۰۸ و تا حدودی ۲۰۰۹ را در صنعت نساجی جهان پیش بینی می کرد اما حالا با رونق مجدد بازار همگان با خوش بینی نمایشگاه بارسلون را تحلیل می کنند. هر چند که شاید نتوان با خوش بینی کامل به این رویداد نیز نگریست چرا که با موج جدید بحران های اقتصادی و پولی در کشورهای اروپایی نظیر یونان، پرتغال، ایتالیا و حتی میزبان ایتما یعنی اسپانیا و از طرفی تزریق پول های بدون پشتوانه امریکا به بازار پولی جهان که بیش از پیش اعتراض اروپایی ها را هم به دنبال داشته است ، بحران های پیش بینی نشده ممکن است مجددا صنعت نساجی را در اروپا تحت تاثیر قرار دهد.

اما از طرف دیگر نیز موج جدیدی در حال شکل گیری است که به نظر میرسد در این موج کشورهایی مانند برزیل و ترکیه صنعت نساجی را سکوی پرتاب خود قرار خواهند داد تا به اوج قله های اقتصادی جهان دست یابند. در این بین برنامه ریزی ترک ها برای صادرات نساجی تا سال ۲۰۲۳  رقم شگفت انگیز  ۱۰۰ میلیارد دلار است که البته با توجه به زیر ساخت های موجود و توان بالای کشور ترکیه در جذب سرمایه گذاری های خارجی دور از انتظار هم نیست. برزیل نیز تمرکز ویژه خود را بر توسعه بازار پوشاک به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان پوشاک قرار داده است تا بتواند صنعت نساجی را به مانند همه کشورهای پیشرفته ، محور توسعه خود قرار دهد.

به هر حال صنعت نساجی جهان هر روز دروازه های جدید تر خود را به روی کشورهایی باز می کند که اهمیت آن را درک کرده اند و تا به حال صنعت نساجی توانسته آرزوهای ملت های زیادی را که با  برنامه ریزی ، کار جمعی و البته سخت کوشی در این راه گام بر می دارند را برآورده سازد. به امید روزی که ما هم بتوانیم به صنعت کهن نساجی با دیدگاهی متفاوت و زیربنایی بنگریم.

بهنام قاسمی – سردبیر

————————————————————————————

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این مطلب را نیز بخوانید
پیشنهاد سردبیر : اشتباهات رایج در شستشوی شلوار جین

————————————————————————————
تحریریه مجله نساجی کهن
ارسال مقالات و ترجمه جهت انتشار در سایت : info@kohanjournal.com

فرم ثبت نام سریع

جهت دریافت آخرین اخبار و رویدادهای نساجی و فرش ماشینی ایران و جهان در فرم زیر ثبت نام کنید

[instagram-feed]

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×