اخبار فرش ماشینی

دموتکس چین؛کاهش فضای کفپوش های چوبی و افزایش تقاضا برای فرش

 

دموتکس چین؛کاهش فضای کفپوش های چوبی و افزایش تقاضا برای فرش

دموتکس چین بزرگترین رویداد کفپوش آسیا و اقیانوسیه است که امسال هم در مرکز بین المللی جدید  نمایشگاه های شانگهای-چین در تاریخ ۲۷ الی ۲۹ مارچ /۸ الی ۱۰ فروردین ۱۳۹۱ برگزار گردید تا آینه ای باشد از پیشرفت های صنعت کفپوش جهان و رشد خیره کننده بازار کفپوش ها در چین. شعار تبلیغاتی نمایشگاه دموتکس امسال در شانگهای “فرش کردن آینده” بود که از ابعاد مختلف قابل تامل و بررسی است. یکی از پررنگ ترین مفاهیم آن اهداف بزرگ چینی ها برای کسب سهم بیشتر در بازار کفپوش جهان است به طوری که در سال های آینده چین به بزرگترین مصرف کننده و تولیدکننده کفپوش در جهان بدل خواهد شد.

 

دموتکس چین بزرگترین رویداد کفپوش آسیا

 

دموتکس چین بزرگترین رویداد کفپوش آسیا

در نمایشگاه سال ۲۰۱۲ بیش از ۱۱۰۰ غرفه گذار از سراسر جهان در ۱۱ سالن و فضایی بالغ بر ۱۲۷۰۰۰ مترمربع گرد هم آمدند که نسبت به سال گذشته ۲۸ درصد افزایش نشان می دهد. در نمایشگاه امسال اتحادیه ها و ارگان های مختلف مرتبط با کفپوش ها و فرش در چین همکاری بسیار خوبی داشتند. امروزه دموتکس چین با بیش از ۱۴ سال سابقه فعالیت به عنوان محل مناسبی برای ورود به بازار کفپوش آسیا و چین محسوب می شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

خوشبختانه تولیدکنندگان فرش کشورمان هم در این زمینه دست به کار شده اند و ۲ سال پیاپی است که پاویون شرکت های تولیدکننده فرش دستباف ایرانی در نمایشگاه دموتکس چین برپا می شود که بسیار امید بخش و ارزشمند است. از نکات بسیار جالب نمایشگاه امسال همزمانی دموتکس با نمایشگاه ساختمان چین بود که موجب شد گروه های زیادی از مدیران و تصمیم سازان صنعت ساختمان و هتل سازی چین از نمایشگاه بازدید کنند.

 

دموتکس چین بزرگترین رویداد کفپوش آسیا

همانطور که می دانید ساخت و ساز به ویژه در بخش اداری، مسکونی و هتل ها به طور مستقیم به رونق بازار کفپوش ها و فرش کمک خواهد کرد به طوری که ساخت هر هتل نیاز به دهها هزار متر انواع فرش و کفپوش را به دنبال دارد.

فرش های ایرانی در بازار چین:
همانطور که گفته شد علاوه بر چندین شرکت تولیدکننده فرش ماشینی که به چین صادرات دارند ۲ سال پیاپی است که تولیدکنندگان فرش دستباف ایران در نمایشگاه دموتکس چین به صورت پاویون شرکت می کنند و این موجب خرسندی تمام برگزارکنندگان نمایشگاه و نیز تجار و بازرگانان ایران قرار گرفته است. در نمایشگاه امسال ۱۳ شرکت ایرانی با فضایی بالغ  بر ۴۰۰ متر مربع حضور داشتند. این شرکت ها با استقبال خوب بازدیدکنندگان مواجه شدند. متاسفانه در کنار تمام نکات مثبت غرفه گذاران ایرانی باید به یکی از مهمترین نقاط ضعف ایرانی ها در این نمایشگاه نیز اشاره کنیم و آن غرفه آرایی و نحوه نمایش فرش هایی چند هزار دلاری است که ما را به فکر وا می دارد.
اگر غرفه های ایرانی را با غرفه های خوب نمایشگاه مقایسه کنیم به ضعف های عمده ای در غرفه آرایی پی می بریم که عمدتاً ناشی از تفکر سنتی و عدم حضور در نمایشگاه های بین المللی متعدد توسط این شرکت هاست.
به عنوان مثال در یکی از  …

 

مشاهده متن کامل گزارش در ۸ صفحه …

 

تحریریه مجله کهن

بهنام قاسمی ۷۷۲۴۵۷۸۰

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×