اخبار فرش ماشینی

دموتکس ترکیه بستری مهم برای رونق بازار خاورمیانه

امسال یعنی سال ۲۰۱۷ نمایشگاه دموتکس ترکیه (محل برگزاری شهر قازی‌آنتپ می‌باشد) میزبان ۲۰۳ غرفه دار بود که ۳۶ مورد از این غرفه داران از میان شرکت‌های خارجی ۱۰ کشور مختلف جهان بوده است. دموتکس ترکیه ۲۰۱۷، میزبان بیش از ۹۱۲۴ بازدیدکننده بوده است، که بیش از هزار نفر از آنها بازدید کنندگان بین المللی بوده‌اند که این به معنای افزایش ۱۱٪ نسبت به دوره گذشته بوده است. از پتانسیل‌های ویژه این نمایشگاه می‌توان به توانایی این رویداد در فراهم سازی بستر مهی برای جذب خریدار از بیش از ۸۰ کشور دنیا به ویژه خاورمیانه و آفریقا اشاره کرد.

الکساندر کوهنل، مدیرکل نمایشگاه دموتکس ترکیه خاطر نشان کرد که : ” دموتکس ترکیه که با مشارکت، شرکت‌های پیشگام در این بخش برگزار شد، یک بار دیگر، قدرت ترکیه و به خصوص قازی‌آنتپ را در تولید فرش ماشینی به نمایش گذاشت. علاوه بر این تعداد زیاد بازدید کنندگان بین المللی ثابت کرد که دموتکس ترکیه، نه تنها برای ترکیه بلکه برای کل منطقه خاورمیانه اهمیت دارد. ”

علاوه بر این برای اولین بار، یک برنامه برای خریداران بین المللی توسط وزارت اقتصاد ترکیه در طول برگزاری نمایشگاه به اجرا درآمد. طبق آمار ارائه شده از جلسات B2B که در روز دوم نمایشگاه صورت گرفت، غرفه داران و بازدیدکنندگان، از اتصال به شبکه کسب و کارجدید و نفوذ در بازارهای جدید جهانی بهره‌مند شدند. که این برنامه میزبانی، شامل خریداران و شرکت کنندگان از آلبانی، بلغارستان، عراق و اردن بوده است.

مهندس اسامه ابو علی نین، مدیر کل شرکت پیشگامان عرب، تاکید کرد: “من خیلی برای دموتکس ترکیه امسال خوشحال هستم، چرا که ما بازدیدکنندگان بیشتری نسبت به سال قبل داشتیم، شاید ۳ برابر سال گذشته. و بهتر از همه، ما مشتریان بسیار زیادی داشتیم که با آنها قرارداد بستیم.”

گرایش های جدید به نمایش گذاشته شده در دموتکس ترکیه

دموتکس ترکیه، طیف وسیعی از محصولات را در غرفه‌های خود به مدت ۴ روز با موفقیت به نمایش گذاشت. در حالی که برخی از محصولات با رنگ‌ها و طرح‌های متنوع خود بسیار مهم و موثر بودند، برخی از محصولات نیز با فناوری نانو با قابلیت‌های بسیار برجسته ظاهر شدند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

طرح‌های متنوع که برمبنای گرایشات مصرف کنندگان توسعه یافته بودند، در طول این نمایشگاه بسیار جلب توجه کردند. بازدید کنندگان این فرصت را داشتند که هزاران فرش با طرح‌های سنتی و یا مدرن را که از مواد مختلف مانند پشم، ابریشم، ترمه، الیاف بامبو، و پلی استر ساخته شده‌اند را ببینند.

به غیر از فرش‌های ماشینی، گروه‌های محصولی دیگر در صنعت کفپوش مانند کفپوش‌های نساجی (دیوار پوش)، کفپوش‌های انعطاف پذیر، کفپوش لمینیت، پارکت و کفپوش چوبی، ماشین آلات نساجی و لوازم جانبی، الیاف، نخ و منسوجات نیز همچنین در این نمایشگاه ارائه شدند.

رئیس بخش فروش SAG، آقای Shukrat Makhsudov بیان کرد که: ” ما ۳ سال است که در این رویداد شرکت می‌کنیم. همچنین ما در حال شرکت در نمایشگاه دموتکس در هانوفر و همچنین در چین هستیم. این نمایشگاه برای کسب و کار ما بسیار مهم است، ما می‌توانیم تمام مشتریان خود را زیر یک سقف جمع آوری کنیم. در این نمایشگاه ما این فرصت را داریم که طرح‌های جدید، فرش‌های جدید و محصولات جدیدمان را به نمایش بگذاریم که این کار اول از همه در افزایش مشتری و افزایش تجارت به ما کمک خواهد کرد.”

یکی از نتایج مهم چهار روز این است که: اکثر غرفه داران تمایل خود را برای شرکت در این نمایشگاه در سال آینده را نیز ابراز می‌کنند.

نمایشگاه دموتکس ترکیه که در شهر قازی‌آنتپ برگزار می‌شود، تمامی رهبران صنعت نساجی را از ۲۲ تا ۲۵ می برای چهارمین بار در کنارهم جمع آوری می‌کند. این نمایشگاه با حمایت اتاق بازرگانی قازی‌آنتپ (GTO)، اتحادیه صادرکنندگان جنوب شرقی آناتولی (GAIB)، و اتاق بازرگانی فرش قازی‌آنتپ (GHO) برگزار می‌شود.

شرکت های ایرانی نظیر فرش قیطران ، فرش جردن ، فرش افشار زرینه و …  نیز در این رویداد حضور داشتند.

 

دموتکس در سراسر جهان:

دموتکس هانوفر : (۱۲ الی ۱۵ ژانویه، ۲۰۱۸) – نمایشگاه تجاری کفپوش پیشرو در جهان.

دموتکس کفپوش آسیا/چین : شانگهای ۲۰ الی ۲۲ مارچ ۲۰۱۸- – بزرگترین نمایشگاه بین‌المللی فرش و کفپوش در منطقه آسیا و اقیانسیه.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×