اخبار فرش ماشینی

دلیل اخراجی‌های اخیر نساجی‌ها؛ ۱۴هزار واحد صنعتی تعطیل شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 رئیس هیأت مدیره انجمن نساجی ایران با بیان اینکه مطابق آمار در سال گذشته ۱۴هزار واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی تعطیل شده‌اند، گفت: تعدادی کارخانه نساجی در چند ماه اخیر بخشی از کارگران خود را به‌دلیل رکود در تولید اخراج کرده‌اند.a

محمد مروج در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه کاهش قدرت خرید مردم باعث شده تا کارخانجات نساجی با مازاد تولید روبه‌رو شوند، اظهار داشت: براساس آمار بانک مرکزی امسال قدرت خرید مردم نسبت به سال ۵۵ حدود ۴۸ درصد کاهش یافته است.

رئیس هیأت مدیره  انجمن نساجی با اشاره به اینکه سال گذشته صادرات محصولات نساجی کشور به‌جز فرش دستباف حدود یک میلیارد دلار بوده است، افزود: این صنعت دارای پتانسیل‌های بالایی است اما متأسفانه مشکلات نقل و انتقال پول و تأمین مواد اولیه باعث شده تا فعالیت اقتصادی برای تولیدکنندگان این بخش به‌صرفه نباشد.

وی افزود: در حال حاضر واحدهای نساجی مواد اولیه خود را با پرداخت هزینه‌های زیادی تأمین می‌کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مروج با اشاره به اینکه مطابق آمار در سال گذشته ۱۴هزار واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی تعطیل شده‌اند، تصریح کرد: به‌طور حتم واحدهای نساجی نیز در این کارخانجات تعطیل شده قرار دارند.

رئیس هیأت مدیره انجمن نساجی ایران با بیان اینکه هم اکنون ۹هزار و ۸۱۸ واحد نساجی در کشور وجود دارد، اضافه کرد: در شرایط فعلی واحدهای نساجی با ۳۵ تا ۴۰ درصد ظرفیت به فعالیت می‌پردازند که این موضوع به هیچ عنوان مناسب نیست.

وی در ادامه به تعدیل نیروی واحدهای نساجی در چند ماه اخیر اشاره کرد و گفت: برخی از کارفرماها دلیل این تعدیل نیروها را تعطیلات تابستانی یا ماه رمضان اعلام کرده‌اند اما باید گفت یکی از عوامل این موضوع را باید مشکلات آنها در تولید دانست.

مروج با اشاره به اینکه برخی از واحدهای تولیدی هم به‌دلیل بدهی با بانک‌ها واگذار شده‌اند، تصریح کرد: در روند واگذاری واحدهای تولیدی به بانک‌ها نه تنها سیستم بانکی به پول خود نرسیده بلکه کارفرما و کارگران هم آواره شده‌اند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×