اخبار فرش ماشینی

دلایل از دست رفتن سهم ایران در بازار جهانی فرش

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف با اشاره به از دست رفتن بازارهای جهانی فرش ایرانی طی چند سال اخیر، دلایل کاهش سهم فرش ایرانی در بازارهای جهانی را تشریح کرد.

سید رضی میری ‫در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: موضوع رقبای بازار فرش ایران مسئله‌ای نیست که به تازگی مطرح شده باشد و سال هاست که ایران در بازارهای جهانی رقیب دارد و باید بپذیریم که بازار جهانی فرش فقط منحصر و متعلق به کشور ما نیست و هر کشوری به اندازه توانایی خود سهمی در تولید فرش دارد.

وی ضمن اظهار تاسف از اینکه ایران سهم عمده خود را در بازارهای جهانی فرش از دست داده و تولید و صادرات همانند سابق نیست، افزود: پسرفت در صنعت فرش عوامل مختلفی دارد که از جمله می‌توان به سهل انگاری و کم‌کاری در حضور در بازارهای جهانی به علت مشکلات داخلی اشاره کرد.

میری اظهار کرد: تاثیر مستقیم تحریم ها در صنعت فرش و مشکلات ارزی از جمله دلایل کاهش سهم ایران در بازارهای جهانی است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

گرانی تولید از دلایل عقب ماندگی صنعت فرش ایرانی

عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکندگان فرش بیان کرد: یکی از دلایل دیگری که موجب شد صنعت فرش ایران از رقبایش عقب بماند گران تمام شدن تولید در داخل و عمدتا ثابت نگه داشتن نرخ ارز در داخل بود.

به گفته وی بخشی از تورم به وجود آمده در اقتصاد کشور به این دلیل است که دولت تلاش بسیاری کرده که نرخ دلار را ثابت نگه دارد و از افزایش آن جلوگیری کند و تمام این عوامل دست به دست هم دادند که صنعت فرش همانند بسیاری از صنایع کشور با مشکلات داخلی روبرو شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×