اخبار فرش ماشینی

دعوت ایران از اسپانیا به صنایع قطعات خودرو و پوشاک

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

رییس سازمان توسعه تجارت و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران در دیدار با وزیر تجارت اسپانیا به او اطمینان داد سرمایه‌گذاری در ایران در زمان کمی به سودآوری خواهد انجامید و از قطعات خودرو و پوشاک به عنوان محورهای فعالیت اسپانیا در ایران نام برد.

ولی‌ا… افخمی‌راد در دیدار با «جیم گارسیا لگاز پونس» گفت: شرکت‌های اسپانیایی در زمینه طراحی و تولید به ویژه در صنایع قطعات خودرو و پوشاک در ایران سرمایه‌گذاری کنند و مطمئن باشند که با توجه به مزایای سرمایه‌گذاری در ایران مانند معافیت ۲۰ ساله از مالیات در مناطق آزاد، به منفعت خواهند رسید.

افخمی‌راد سودآوری سرمایه‌گذاری شرکت‌های اسپانیایی در ایران را تضمین کرد و یادآور شد: ایران در زمینه تولید قطعات خودرو به پیشرفت‌های مهمی دست یافته که اگر اسپانیا در این بخش سرمایه‌گذاری کند منفعت هر دو طرف تامین خواهد شد.

رییس سازمان توسعه تجارت به اقدامات وزارت صنعت برای پیش‌گیری از قاچاق و شفاف‌سازی تجارت نیز اشاره کرد و افزود: برندهای مطرح اسپانیایی در زمینه پوشاک می‌توانند در ایران سرمایه‌گذاری کنند و یا به شرکت‌های ایرانی عرضه‌کننده آن برندها نمایندگی فروش اعطا کنند؛ چرا که طبق بخشنامه معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت، فروشگاه‌های عرضه‌کننده برندهای خارجی ملزم به داشتن نمایندگی آن برندها هستند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی دریافت نمایندگی برندهای خارجی را یکی از مشکلات کشور در زمان تحریم دانست و خواستار رسیدگی و رفع این مشکل از سوی اسپانیا شد.

افخمی‌راد در پایان با بیان اینکه حجم تجارت دو کشور به اندازه ظرفیت‌های آنها نیست، خاطرنشان کرد: برای توسعه همکاری‌های اقتصادی لازم است نقشه راه فراهم شود تا بر اساس آن آینده همکاری‌ها ترسیم و گسترش روابط تجاری ریل‌گذاری شود.

ایران در بارسلون نمایشگاه برگزار می‌کند

«جیم گارسیا لگاز پونس» وزیر تجارت اسپانیا نیز در این دیدار وعده حل مشکلات ارتباط بانک‌های اسپانیایی با ایران را داد و گفت: ما در اسپانیا بانک‌ها معتبری داریم که می‌توانند به ایران برای توسعه روابط بانکی کمک کنند، به زودی ما این بانک‌ها را برای مذاکره با طرف‌های ایرانی روانه تهران می‌کنیم.

وی با استقبال از پیشنهاد افخمی‌راد برای سرمایه‌گذاری اسپانیا در صنعت پوشاک و صنعت ساخت قطعات خودرو گفت: اسپانیا نیز تمایل دارد در این زمینه‌ها با ایران وارد همکاری شود.

وزیر تجارت اسپانیا در ادامه این جلسه برگزاری نمایشگاه‌ها را از جمله اقدامات مهم برای توسعه روابط دانست و تاکید کرد: ما آمادگی داریم برای ایران امکان برگزاری دو نمایشگاه در بارسلون را فراهم کنیم.

بنا بر این گزارش، در دیدار افخمی‌راد با وزیر تجارت اسپانیا، حسین اسفهبدی، معاون وزیر، رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران و سفیر اسپانیا در تهران نیز حضور داشتند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×