اخبار فرش ماشینی

دستیابی استرالیا به بالاترین بازده محصول جهانی پنبه در سال زراعی ۲۰۱۳-۱۴

 

دستیابی استرالیا به بالاترین بازده محصول جهانی پنبه در سال زراعی 2013-14

استرالیا پیش بینی کرد که در فصل زراعی۱۴-۲۰۱۳ از هر هکتار زمین زراعی زیر کشت پنبه‌ی خود ۲,۱۰۷ کیلوگرم پنبه برداشت نماید.

براساس آخرین گزارش ارائه شده از تجارت جهانی پنبه که توسط سازمان کشاورزی ایالات متحده آمریکا(USDA) منتشر می شود، مسئولین کشاورزی کشور استرالیا پیش بینی کرده اند که در فصل زراعی۱۴-۲۰۱۳ که از آگوست ۲۰۱۳ شروع شده است، از هر هکتار زمین زراعی زیر کشت پنبه‌ی خود ۲,۱۰۷ کیلوگرم پنبه برداشت نماید که این بالاترین میزان تولید پنبه در واحد هکتار در جهان می‌باشد.

گزارشات کامل در نوامبر ۲۰۱۳ نشان می دهد که کشورهای ترکیه، برزیل و مکزیک در تولید پنبه نزدیک به آنچه تخمین زده بودند یعنی معادل ۱,۴۵۰ تا ۱,۵۰۰ کیلوگرم در هر هکتار عمل نموده اند.

با وجود افزایش ۵.۱ میلیون هکتاری زمینهای زیر کشت پنبه در چین، انتظار می رود که برداشت پنبه از هر هکتار زمین زیر کشت برابر با ۱,۳۸۷ کیلوگرم باشد که در مقایسه با فصل گذشته که برابر با ۱,۴۳۸ کیلوگرم در هر هکتار بود، کاهش از خود نشان می دهد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

از طرف دیگر انتظار می رود بازده محصول پنبه در هند در فصل زراعی ۱۴-۲۰۱۳ برابر با ۵۴۰ کیلوگرم به ازای هر هکتار باشد که در مقایسه با فصل گذشته که این مقدار برابر با ۵۱۷ کیلوگرم در هر هکتار بود، رشد اندکی داشته است. سطح زیر کشت پنبه در هند در فصل زراعی جاری برابر با ۱۱.۷ میلیون هکتار بوده که در مقایسه با فصل زراعی گذشته که برابر با ۱۲ میلیون هکتار بود، کاهش داشته است.

سوریه و مصر دو کشوری هستند که احتمال می رود میزان برداشت پنبه از هر هکتار زمینِ زیر کشت در این کشورها بیشتر از ایالات متحده آمریکا که مقدار ۹۰۶ کیلوگرم در هر هکتار را هدف گذاری نموده است، باشد.

بر اساس اطلاعات بدست آمده در حالت کلی، به احتمال زیاد چین و هند با خروجی مورد انتظارشان که به ترتیب ۳۲.۵ و ۲۹ میلیون عدل می باشد، مواجه خواهند شد. این دو کشور روی هم رفته بالغ بر نیمی از تولید جهانی پنبه را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش USDA تولید پنبه در کشورهای ایالات متحده آمریکا، پاکستان و برزیل به ترتیب روی مقدارهای ۱۳.۱۱، ۹.۷ و ۷.۴ میلیون عدل باقی مانده است.
پیش بینی می شود تولید جهانی پنبه در فصل زراعی ۱۴-۲۰۱۳ بالغ بر ۱۱۷.۲۲ میلیون عدل باشد که از ۳۳.۱۴ میلیون هکتار زمین زراعی برداشت می شود به طوریکه برداشت پنبه از هر هکتار زمین زیر کشت ۷۷۰ کیلوگرم باشد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×