اخبار فرش ماشینی

دستور ویژه برای تولید چادر مشکی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

عضو انجمن صنایع نساجی ایران با اشاره به دستور ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت برای تولید چادر مشکی در داخل کشور گفت: سالانه ١۵٠ میلیون دلار ارز بابت واردات هزینه می شود تا ٧٠ میلیون متر چادر مشکی وارد کشور شود.

     علیرضا حائری به مهر گفت: ایران بزرگ ترین مصرف کننده چادر مشکی در دنیا به شمار می رود که حدود ٧٠ میلیون متر در سال مصرف دارد و برای تامین نیاز، نزدیک به ١۵٠ میلیون دلار هزینه می شود. با وجود ارزبری این کالادر کشور، ۵٠ سال است که ایران رتبه نخست مصرف چادرمشکی در دنیا را دارد و متاسفانه هیچگاه مسوولان در وزارت صنعت، این عزم و اراده را نداشته اند که تقاضای بازار را از طریق کارخانجات داخلی تامین کنند و به همین دلیل، ایران همواره واردکننده پارچه چادرمشکی بوده است.

     وی با اشاره به واردات چادرمشکی در مقاطعی از سوییس، کره و ژاپن تصریح کرد: هم اکنون واردات ایران از اندونزی، ویتنام و تایلند صورت می گیرد و این کشورها، با وجود اینکه مصرف کننده چادر مشکی نیستند: اما بازار را تشخیص داده و برای ایران و کشورهای عربی، پارچه چادری تولید می کنند: درحالی که در داخل کشور هنوز این تشخیص داده نشده که تولید صورت گیرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×