اخبار نساجی

دستور وزیرصنعت،معدن و تجارت برای تشدید کنترل بازار

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

دستور وزیرصنعت،معدن و تجارت برای تشدید کنترل بازار

وزیر صنعت، معدن و تجارت ، از مدیران بازرگانی داخلی و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان خواست تا مدیریت، نظارت و کنترل بازار را همچون ایام عید ادامه دهند و مراقبت های لازم را در سطح تامین و عرضه نیز داشته باشند .

به گزارش بی باک به نقل از روز دوشنبه ایرنا به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا) ،’مهدی غضنفری’ با بیان اینکه هر نوع افزایش قیمت بدون هماهنگی قبلی و ارایه دلایل مستند به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان مورد پذیرش نخواهد بود، گفت: بسیاری از عوامل موثر در نوسانات بازار از بیرون، به متولیان این بخش تحمیل شده و جز تعامل نزدیک دستگاه های ذیربط با موضوع تنظیم بازار رفع شدنی نیست.

وی گفت : نوسانات قیمتی در سطح بازار فشار زیادی را به اقشار پایین جامعه وارد می کند و برهمین اساس از همه دستگاه ها به ویژه بانک مرکزی می خواهیم تا برای تامین ارز مورد نیاز به منظور فراهم آوری سریع تر یا ارزان تر مواد اولیه و کالای اساسی برای تامین مایحتاج مردم وزارت صنعت ، معدن و تجارت را یاری کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد : وضعیت قیمتی و تامین مایجتاج مردم نه تنها دغدغه متولیان بازار است بلکه علما و ائمه جمعه نیز از وضعیت کنونی گلایه مند هستند و باید کنترل و بازرسی ها تشدید شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان خواست تمام وارد کنندگانی که کالای خود را با ارز مرجع وارد می کنند رصد کرده تا محصول نهایی را با محاسبه قیمت آن و نه بیشتر در اختیار مشتری قرار دهند .

لازم به یادآوری است: به تازگی سازمان توسعه تجارت ، فهرست تمام کالاهایی را که با ارز مرجع وارد می شود دراختیار سازمان حمایت قرار داده تا بتوان قیمت این کالاها را به صورت دقیق تری در بازار کنترل کرد .

سازمان توسعه تجارت همچنین در اقدامی بر روی برگه ثبت سفارش کالاهای اساسی و مواد اولیه عنوان ارز مرجع را حک کرده و برای سایر کالاها از واژه ارز صادراتی استفاده می کند .

غضنفری در بخش دیگری از سخنان خود از مدیران حوزه بازرگانی داخلی خواست تا مدل های تنظیم و کنترل بازار درسال ۹۱ را تدوین کنند .

وزیر صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در سال جاری می توان در حوزه تنظیم بازار علاوه بر توجه به توسعه زیر ساخت ها ، اصلاح نظام توزیع را نیز پیگیری کرد ، گفت : باید نسبت به طراحی و هماهنگی سیستم تجاری در راستای سیستم تولیدی اقدام کرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×