اخبار نساجی

دستوربانک مرکزی برای تقسیط بدهی فعالان اقتصادی

در ادامه پیگیری‌های اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی تهران در خصوص تعیین تکلیف بدهی‌های معوق فعالان اقتصادی به سیستم بانکی کشور، دستورالعمل اجرایی بند ۲۹ قانون بودجه سال ۱۳۹۱ توسط اداره کل اعتبارات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران صادر به تمامی بانک‌های کشور ابلاغ شد.

بنا به اعلام گروه مشاورین بانکی اتاق تهران، این دستورالعمل اجرایی جدید در تاریخ ۱۲ تیرماه سال جاری از طرف بانک مرکزی به تمام موسسات مالی و اعتباری در خصوص نحوه رسیدگی به بدهی‌های معوق اشخاص حقیقی و حقوقی که در امور تولیدی صنعتی، معدنی، کشاورزی و خدماتی فعالیت می‌کنند و در بازپرداخت تسهیلات دریافتی از موسسات اعتباری به دلایل موجه دچار مشکل شده‌اند، صادر شده است.

با توجه به ابلاغ این دستورالعمل و لازم الاجرا بودن، تمامی تولیدکنندگانی که مشمول این دستورالعمل می‌شوند، می‌توانند با مراجعه به شعب بانکی طرف قرارداد برای تقسیط بدهی‌های معوق خود اقدام کنند. براساس ماده ۷ این دستورالعمل تنها مبلغ اصل و سود تسهیلات به عنوان تسهیلات جدید شناخته و تقسطی می شود و جرایم تاخیر و تجمیع در آن محاسبه نخواهد شد.

البته برابر این دستورالعمل، بدهی‌های مشکوک‌الوصول و تسهیلات اعطایی از محا اعتبارات بنگاه‌های کوچک اقتصادی و زودبازده مشمول مفاد مندرج نخواهد بود. هم‌چنین گروه مشاورین بانکی اتاق تهران نیز اعلام کرده که در صورت بروز هرگونه ابهام و یا مشکل در روزهای یکشنبه و سه شنبه هر هفته بین ساعات ۱۰ الی ۱۴ پاسخگوی فعالان اقتصادی خواهد بود و مشاوره لازم این زمینه را برای تولیدکنندگان ارائه خواهد داد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.


اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×