اسلاید شو

دسترسی به فاینانس، بزرگترین مشکل کسب‌ وکاردر ایران

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

اقتصادی

سال گذشته رتبه ایران بین ۱۴۰ کشور جهان ۷۴ شده بود و نسبت به ۲۰۱۴، ۹ پله بهبود داشت. البته نمره ایران افزایش یافته اما به خاطر رشد بیشتر در بهبود این شاخص در کشورهایی که رتبه تقریبا یکسانی با ایران داشته‌اند،رتبه ایران پایین آمده است.

مجمع جهانی اقتصاد به تازگی گزارش رقابت‌پذیری اقتصادی مربوط به سال ۲۰۱۶-۲۰۱۷ را منتشر کرده است. این گزارش به رتبه‌بندی کشورها از نظر رقابت‌پذیری اقتصادی می‌پردازد.

سال گذشته رتبه ایران بین ۱۴۰ کشور جهان ۷۴ شده بود و نسبت به ۲۰۱۴، ۹ پله بهبود داشت. البته نمره ایران افزایش یافته اما به خاطر رشد بیشتر در بهبود این شاخص در کشورهایی که رتبه تقریبا یکسانی با ایران داشته‌اند،رتبه ایران پایین آمده است. مطابق این شاخص ایران در ملزومات اساسی رتبه ۶۱، در گسترش کارآیی رتبه ۸۹ و در نوآوری و عوامل پیچیده رتبه ۱۰۱ را در میان ۱۳۸ کشور جهان کسب کرده است.

ایران از نظر زیرشاخص نهادها به‌طور کلی در رتبه ۹۰ جهان قرار گرفته است. این زیرشاخص شامل موارد زیادی از جمله حقوق مالکیت، قدرت حفاظت از سرمایه‌گذاری، اعتماد عمومی به سیاستمداران، پرداخت‌های غیرمعمول و رشوه، هزینه‌های تجاری تروریسم، هزینه‌های تجاری جرم و جنایت، جنایات سازمان‌یافته، شفافیت سیاست‌گذاری دولت و برخی موارد دیگر می‌شود.

این موارد می‌توانند در سفرهای تجاری و سفرهایی که به قصد سرمایه‌گذاری و تجارت به ایران انجام می‌شود، موثر باشند. در میان مهم‌ترین این زیرشاخص‌ها می‌توان به رتبه ۱۰۵ ایران از نظر هزینه‌های تجاری تروریسم، رتبه ۷۹ از نظر هزینه تجاری خشونت و جنایت و رتبه ۹۰ ایران از نظر خشونت‌ها و جرایم سازمان‌یافته اشاره کرد. این موارد در کنار قابل اطمینان بودن خدمات پلیس، شاخص‌های امنیت کشور محسوب می‌شوند که علاوه‌بر گردشگری با قصد تجارت، برای گردشگران خارجی نیز اهمیت دارند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

بهترین عملکرد ایران مربوط به خطوط تلفن ثابت می‌شود. ایران در این شاخص بین ۱۳۸ کشور، رتبه ۲۳ را به دست آورده است. بدترین عملکرد با رتبه ۱۱۱، مربوط به کیفیت زیرساخت حمل و نقل هوایی است که البته نسبت به سال گذشته، ۷ رتبه بهتر شده است.

 اما مجمع جهانی اقتصاد در قسمتی از گزارشش به بررسی مشکل‌سازترین عوامل برای انجام کسب‌وکار پرداخته است. در کسب‌وکارهای ایران، دسترسی به فاینانس اصلی‌ترین مشکل بوده، در جایگاه دوم تورم و بعد از آن هم بروکراسی دولتی ناکارآمد قرار داشته است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×