اخبار نساجی

دستاورد ۱۳ میلیارد دلاری اقتصاد امارات از لغو تحریم ایران

 

صندوق بین المللی پول پیش بینی کرد با رفع تحریم‌ها علیه ایران ۱۳ میلیارد دلار بر حجم اقتصاد امارات افزوده شود و طی سه سال آینده تولید ناخالص داخلی این کشور ۱ درصد بیشتر رشد کند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، صندوق بین المللی پول پیش بینی کرد با رفع تحریم ها علیه ایران ۱۳ میلیارد دلار بر حجم اقتصاد امارات افزوده خواهد شد و تولید ناخالص داخلی این کشور در نتیجه رفع تحریم ها علیه ایران طی سه سال آینده سالانه ۱ درصد بیشتر رشد خواهد کرد.

ایران در سال ۲۰۱۳ بالغ بر ۱۲ درصد صادرات غیرنفتی امارات را به خود اختصاص داده بود و ۱۲ میلیارد دلار کالا از این کشور وارد کرد. بیشتر صادرات امارات به ایران در این سال مربوط به کالاهای صادرات مجدد بود که از طریق بندر جبل علی انجام شد.

در گزارشی که توسط این نهاد بین المللی منتشر شده است پیش بینی شده است اقتصاد امارات در سال جاری میلادی رشد ۳ درصدی و در سال آینده رشد ۳.۱ درصدی داشته باشد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

صندوق بین المللی پول پیش تر رشد ۴.۵ درصدی را برای اقتصاد امارات در سال ۲۰۱۵ پیش بینی کرده بود.

بازگشت گردشگران ایرانی به امارات یکی از دلایل دیگری است که صندوق بین المللی پول را برآن داشته است رشد ۱ درصدی را برای اقتصاد امارات در نتیجه لغو تحریم ایران پیش بینی کند.

در نتیجه تحریم ها ورود گردشگران ایرانی و اقامت ایرانی ها در هتل های امارات نصف شد.

در گزارش صندوق بین المللی پول آمده است: امارات در موقعیت بسیار خوبی برای بهره بردن از گشایش بازار ایران قرار دارد و می تواند به عنوان مرکزی برای فعالیت های تجاری تجدید شده با ایران عمل کند.

از سوی دیگر موسسه میدل ایست اکنامیک دایجست پیش بینی کرده است در پی لغو تحریم ایران ۱۶۷ میلیارد پروژه برنامه ریزی شده یا در دست اجرا در این کشور در دسترس سرمایه گذاران قرار گیرد که اجرای پروژه گازی کیش به ارزش ۴.۵ میلیارد دلار و یک پالایشگاه نفت در غرب ایران به ارزش ۳.۲ میلیارد دلار از جمله آن هاست.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×