اخبار نساجی

در واکنش به موضوع شیرهای وایتکس‌دار


رییس سازمان استاندارد: کیفیت لبنیات تولید داخل کاهش نیافته است

در واکنش به موضوع شیرهای وایتکس‌دار رییس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: تاکنون موردی از افت کیفی در محصولات لبنی تولید داخل مشاهده نشده است.

نظام الدین برگزری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که سازمان استاندارد به مسوولیت نظارت خود در حوزه لبنیات ادامه می‌دهد، افزود: این احتمال وجود دارد لبنیاتی که کیفیت کمتری دارند، در ماست‌بندی‌هایی که در مراکز عرضه فعالیت می‌کنند، مورد استفاده قرار گیرند.

وی افزود: روزانه ۹ میلیون تن شیر در کشور تولید می‌شود که بیش از ۴۰ درصد آن خارج از حوزه صنعت و در صنوف مختلف به لبنیات و ماست تبدیل می‌شوند که وزارت بهداشت کیفیت این محصولات را کنترل می‌کند.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان این‌که افزایش هزینه‌های تولید و فشار ناشی از اجرای قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها واحدهای تولیدی را تحت فشار قرار می‌دهد، تاکید کرد: باید دقت کنیم این وضعیت منجر به کاهش کیفیت محصولات تولید داخل نشود.

ایسنا چند روز پیش از اضافه شدن وایتکس به شیر تولیدی در مراکز سنتی تولید این محصول خبر داده بود. اگرچه سازمان استاندارد و وزارت بهداشت این موضوع را تکذیب کردند، اما سازمان دامپزشکی و فعالان صنعت لبنیات اذعان کردند که ممکن است در برخی موارد افراد سودجو به شیر خام خریداری کرده از مراکز تولیدی وایتکس اضافه کنند تا ماندگاری این کالا بیشتر شود.

در همین حال انجمن حمایت حقوق مصرف کنندگان نیز اعلام کرده که موضوع افزودن وایتکس به شیر خام در این انجمن در حال بررسی است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×