گزارش نمایشگاه ها

در نمایشگاه اصفهان چه گذشت؟؟!!

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

گزارش عملکرد یازدهمین نمایشگاه بین المللی اصفهان و هفتمین نمایشگاه صنعت فرش ماشینی، کفپوش و تزیینات داخلی

یازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت نساجی ، ماشین آلات ، مواد اولیه و محصولات و همچنین هفتمین نمایشگاه تخصصی فرش ماشینی ، تزئینات داخلی ، موکت و کفپوش در ساعت ۱۵:۳۰ روز پنجشنبه مورخ ۲۴/۱۰/۹۴ کار خود را با مراسم افتتاحیه نسبتاً مناسبی با حضور مهنـدس خسرو تاج ،معاون وزیر صنعت معـدن و تجارت به همراهی مهنـد س زرگر استاندار محترم اصفهان و همچنین خانم دکتر نصراللهی مدیر کل پوشاک و نساجی وزارت صنعت معدن و تجارت آغاز به کار نمود که مراسم افتتاحیه تا ساعت ۱۷ ادامه داشت .پس از آن مهندس خسرو تاج  به همراه استاندار و خانم نصرالهی برای بازدید از غرفه ها وارد سالن نمایشگاهی شدند.

نمایشگاه امسال اصفهان در ۴ سالن ( شیخ بهائی، میرداماد، نقش جهان و نصف جهان ) برگزار گردید که از این ۴ سالن ، سالن های شیخ بهائی و میرداماد سالن های مربوط به صنعت نساجی بود و غرفه های شرکت کنندگان نساجی در این دو سالن حضور داشته ، سالن نقش جهان که غرفه شرکت کنندگان فرش ماشینی بوده و در سالن نصف جهان غرفه های شرکت کنندگان کفپوش، دکوراسیون و تابلو فرش حضور داشتند.

نحوه ورود بازدید کنندگان به سالن های نمایشگاه به طوری بود که ابتدا وارد سالن شیخ بهایی  شده و سپس به سالن میرداماد  و از آنجا به سالن نقش جهان و در نهایت از درب خروجی سالن نصف جهان به بیرون از محیط سالن های نمایشگاهی منتقل می شدند.

درسالن ابتدایی و ورودی یعنی سالن شیخ بهایی، بالغ بر ۳۲ غرفه متشکل از تولیدکنندگان صنعت نساجی حضور داشتند که به مهمترین و شلوغ ترین غرفه های حاضر در این سالن می توان به غرفه بازرگانی عبد خدایی ،غرفه برادران جوانی، نوین گستر نسج،و امین اتصال  و آرمان لاستیک سپاهان اشاره کرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مهندس ملک خویان مدیر شرکت آرمان لاستیک سپاهان در گفتگو با خبرنگار مجله نساجی کهن در رابطه با همزمانی دو نمایشگاه فرش ماشینی و نساجی اظهار داشت: ” نمایشگاه نساجی و فرش نباید  با هم برگزار شود زیرا این کار باعث تداخل بازدیدکنندگان  این دو صنعت شده و گاهاً دیده می شود بازدیدکنندگانی که در غرفه های نساجی حضور می یابند که به واقع بازدید کننده نساجی نبوده و فقط و فقط به دلایل هم زمانی این ۲ نمایشگاه به این سالن ها کشیده شده دو باعث اختلال در روند کاری غرفه داران می شوند. شاید برگزار کنندگان با هدف شلوغ تر نشان دادن نمایشگاه این اقدام اشتباه را انجام داده اند. مخاطب یک شرکت نساجی متخصص است و نه خانم خانه داری که برای خرید فرش به نمایشگاه آمده است. در همه نمایشگاه های دنیا برگزار کنندگان در جهت افزایش کیفیت بازدید کنندگان همه تلاش خود را انجام می دهند اما متاسفانه در ایران کیفیت بازدید کنندگان در حاشیه است و تنها شلوغ کردن نمایشگاه مد نظر بر گزار کننده است”

 نمایشگاه نساجی و فرش ماشینی اصفهان

در سالن میرداماد که دومین سالن صنعت نساجی بود بالغ بر ۲۸ غرفه دار حضور داشتند که به مهمترین و پر بازدید ترین این غرفه ها می توان به غرفه پلی اکریل اصفهان ، ساین راینه ساینا، حریر نخ ، ایران نوبافت و جمیل نخ و گلفام نسج آریا اشاره نمود.

آقای عارفی مدیر مجموعه گلفام نسج آریا نیز در مورد نمایشگاه به خبرنگار مجله نساجی کهن گفت : ” به نظر من نمایشگاه امسال نمایشگاه خوبی نبود و این به دلیل حمایت نشدن صنعت نساجی از طریق مسئولین مربوطه می شود. دولت باید از طریق سیستم بانکی و مبارزه با قاچاق کالا از نساجی حمایت کند. از طرف دیگر تقارن ۲ نمایشگاه فرش ماشینی و نساجی با یکدیگر باعث تضعیف هر دو صنعت و کوچک شمردن این دو صنعت بزرگ شده است. ضعف های نمایشگاه امسال و بی توجهی برگزار کنندگان به قدری بود که شاید سال بعد بسیار ی از شرکت های حاضر در نمایشگاه حاضر نشوند. “

سالن نقش جهان بالغ بر ۱۷ غرفه گذار شامل فعالان صنعت فرش ماشینی و غرفه مجله کهن ( غرفه۳۰۳) را در خود جای داده بود. غرفه های مهم و پر بازدید ای سالن نیز غرفه های فرش اهورا، فرش عمارت ، فرش ملت ، فرش آرمانی و غرفه قالی الماس کویر اشاره نمود .

مهندس صادقی مدیر مجموعه فرش پرنیان ، ضمن گله مندی از نحوه برگزاری نمایشگاه به خبرنگار مجله کهن گفت:” این شکل نمایشگاه بیشتر به جمعه بازار و چهارشنبه بازار  شبیه است تا نمایشگاه، متاسفانه بیشتر غرفه داران در بخش فرش ماشینی به جای نمایش دادن محصولات جدید خود در سال گذشته به فکر خالی کردن برگه های فاکتور فروش خود و همچنین پوشش دادن هزینه های خود در نمایشگاه هستند. ما در نمایشگاه امسال شاهد غرفه ای هستیم که محصولات و فرش های خود را به نمایشگاه نیاورده است به دلیل عدم برنامه ریزی و شناخت نمایشگاه فقط به معرفی و نمایش محصول خود از طریق بنر به بازدید کنندگان نموده است! حضور شرکت های سطح پائین و بی کیفیت در نمایشگاه به وفور دیده می شود. مسئولین نمایشگاه باید موضع و هدف این نمایشگاه را معین کنند و آنرا برای شرکت ها قبل از ثبت نام تشریح کنند تا ضرر های مادی و معنوی به شرکت های صاحب نام وارد نشود.”

سالن نصف جهان بالغ بر ۱۱ غرفه متشکل از تزدینات داخلی و دکوراسیون و تابلو فرش و کفپوش و کوچک ترین سالن نمایشگاه امسال بود که به مهمترین شرکت کنندگان حاضر در این سالن می توان به حضور تابلو فرش نفیس دستباف تبریز و صنایع الیاف زاگرس پیمان اشاره نمود .

نمایشگاه نساجی و فرش ماشینی اصفهان

مجله کهن حضور فعالی در تمامی سالن های نمایشگاهی داشته بطوری که شماره ۳۲ و ۳۳ کهن در تمامی غرفه های نمایشگاه توزیع و دیده می شد . در سالن نقش جهان علاوه بر توزیع کهن، مجله جهان فرش نیز توزیع گردید  با تعدادی از غرفه داران صنعت نساجی صحبت و به مبادله اطلاعات پیرامون وضعیت صنعت نساجی انجام شد.

از دیگر نکات حائز اهمیت در باره نمایشگاه فرش ماشینی و نساجی اصفهان حضور چند غرفه چینی با همکاری شرکت های ایرانی و همینطور شرکت های ترکیه ای اشاره داشت که نمایشگاه را بین المللی کرد. ازدیگر نکات مورد توجه طراحی زیبای چندین غرفه از نساجی و فرش ماشینی بود که بر زیبایی های محیطی  نمایشگاه افزوده بود.

ساعات کاری نمایشگاه از ساعت ۱۵ بعد از ظهر تا ساعت ۲۲ شب ادامه داشت که بالغ بر ۷ ساعت کاری و در مجموع ۲۸ ساعت کاری در طول ۴ روز کاری نمایشگاه بود. به اعتقاد برخی از مدیران اگر مسئولین نمایشگاه در انتخاب زمان نمایشگاه دقت و ظرافت بیشتری را به خرج می دادند استقبال می توانست بیشتر از آن چیزی که بعمل آمد باشد و در نهایت در ساعت ۱۰ شب مورخ یکشنبه ۲۷/۱۰/۹۴ یازدهمین نمایشگاه بین المللی اصفهان و هفتمین نمایشگاه صنعت فرش ماشینی، کفپوش و تزیینات داخلی به کار خود پایان داد.

تحریریه مجله کهن 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×