اخبار نساجی

در سال ۹۲؛ ۱۰ کالای عمده وارداتی ایران کدامند؟

 

در سال 92؛ 10 کالای عمده وارداتی ایران کدامند؟

    هفت محصول از ۱۰ محصول عمده وارداتی ایران در سال ۱۳۹۲ محصولات کشاورزی و غذایی بودند.

به گزارش ایسنا براساس تازه‌ترین آمار گمرک ایران در سال گذشته هفت محصول عمده کشاورزی و غذایی شامل برنج، کنجاله، ذرت دامی‌، گندم، شکر تصفیه نشده، روغن خام و سویا و پالم اولئین عمده‌ترین محصولات کشاورزی و غذایی وارداتی به کشور در بین ۱۰ محصول عمده وارداتی بودند.

همچنین خودروهای با حجم سیلندر ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سانتیمتر مکعب، مکمل‌های دارویی فاقد تولید داخل و ماژول نمایشگر نیز سه محصول دیگر عمده وارداتی در سال قبل بودند.

از نظر ارزش واردات به ترتیب خودرو‌، برنج، کنجاله، ذرت دامی، گندم، شکر تصفیه نشده، ماژول نمایشگر، روغن خام سویا و پالم اولئین رده‌های اول تا دهم عمده‌ترین محصولات وارداتی را به ایران در سال ۱۳۹۲ به خود اختصاص دادند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

ارزش واردات این ۱۰ قلم کالا در سال قبل به ترتیب ۲.۸۶۳، ۲.۳۰۰، ۱.۸۲۷، ۱.۵۲۷، ۱.۲۷۳، ۸۳۲، ۸۲۸، ۷۸۳، ۷۶۶ و ۶۳۸ میلیون دلار رسید.

در بین ۱۰ قلم کالای عمده وارداتی بیشترین رشد واردات مربوط به خودروهای با حجم سیلندر ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سانتیمتر مکعب به میزان ۴۵۲ درصد و برنج به میزان ۷۴.۵ درصد بوده است. بیشترین افت واردات هم مربوط به گندم به میزان ۵۰.۶ و شکر تصفیه نشده به میزان ۲۲.۳ درصد بوده است.

این ۱۰ قلم کالا در مجموع از نظر ارزشی سهمی معادل حدود ۲۷ درصد و از نظر وزنی حدود ۴۵ درصد از کل واردات به کشور را به خود اختصاص دادند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×