اخبار فرش ماشینی

در دومین واگذاری بزرگ سازمان خصوصی سازی کشور، نساجی قائمشهر با قیمت پایه حدود ۲۹ میلیارد تومان

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

سبحانی

مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی با اعلام جزییات دومین واگذاری بزرگ دولت با ۱.۵ هزار میلیارد تومان، از برنامه واگذاری ۲۰۰ شرکت تا پایان سال جاری خبر داد.

جعفر سبحانی درباره‌ واگذاری‌های سازمان خصوصی‌سازی در دوشنبه جاری ۱۲ مهر گفت: بعد از واگذاری‌های سازمان خصوصی‌سازی در ۱۵ شهریورماه، این عرضه دومین مزایده بزرگ سال است که ارزش آن نزدیک به ۱۵۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

وی افزود: این واگذاری شامل بخش‌های مختلف است. به‌طوری که ۴ کشتارگاه با نام‌های کشتارگاه اقلید فارس، یاسوج، ایلام و جونقان در شهرکرد استان چهارمحال و بختیاری عرضه خواهد شد. این چهار کشتارگاه ۱۰۰ درصد متعلق به دولت بوده و قیمت پایه سه کشتارگاه اول حدود ۱۰ میلیارد تومان و قیمت کشتارگاه چهارم حدود ۱۵ میلیارد تومان است.

سبحانی درباره‌ دیگر واگذاری‌ها توضیح داد: علاوه بر این، ۹۲ درصد از نساجی قائمشهر با قیمت پایه حدود ۲۹ میلیارد تومان عرضه خواهد شد. این دومین نوبت عرضه نساجی قائمشهر است که امیدواریم موفقیت‌آمیز باشد.

وی افزود: مجتمع صنعتی اسفراین نیز که تقریبا جزو شرکت‌های بزرگ برای واگذاری است با ارزش تقریبی حدود هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان و لوله‌گستر اسفراین با قیمت پایه ۲۷۵ میلیارد تومان عرضه خواهند شد. علاوه بر این عرضه پالایشگاه پارسیان سپهر را خواهیم داشت که این هم با قیمت پایه حدود ۱۳ میلیارد تومان آماده عرضه است. البته ۲۰ درصد از این پالایشگاه متعلق به دولت است. همچنین شرکت پیمانکاری کارهای زیربنایی آب‌پیماب با قیمت تقریبی ۴۲ میلیارد تومان عرضه خواهد شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

سبحانی با اشاره به وجود ۲۰۰ شرکت در فهرست واگذاری سال جاری ،افزود: باید بپذیریم که شرکت‌های باقی‌مانده مانند سال‌های ابتدایی شروع خصوصی‌سازی پرمتقاضی نیستند، چرا که در هر بنگاهی در ابتدا جنس‌های خوب را می‌خرند و در انتها شرکت‌هایی که مقداری مشکل دارند باقی می‌مانند و این موضوع کار را برای خصوصی‌سازی سخت‌تر می‌کند.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود واگذاری‌ها تا پایان سال ۹۵ به اتمام برسد ولی این‌که تا چه حد محقق شود به عوامل دیگری که چندان در آن دخل و تصرف نداریم ، برمی‌گردد.  چرا که وضعیت بازار سرمایه و شرایط کلی کشور در واگذاری‌ها تعیین‌کننده خواهد بود. ولی با توجه به شرایط پساتحریم و اتفاق‌های خوبی که در صحنه‌های بین‌المللی، امیدواریم در ۶ ماه دوم سال رونق اقتصادی داشته باشیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×