اخبار فرش ماشینی

در انتخاب فرش چه نکاتی را باید در نظر بگیریم

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

انتخاب فرش می تواند یک انتخاب مهم به حساب بیاید زیرا آن را برای مدت طولانی استفاده کرده و هزینه نسبتاً زیادی بابت آن پرداخت می شود. پس باید در نام تجاری، بافت، تناسب فرش با محیط، قیمت و… دقت کافی بعمل آید. این مقاله به بیان مواردی در رابطه با تناسب رنگ با دکوراسیون شما و همچنین کاربری و اینکه فرش شما در چه محیطی پهن می شود و آن محیط چه خصوصیاتی را دارا می باشد بیان می شود که می تواند در انتخاب شما تاثیرگذار باشد.

رنگ و انتخاب  فرش:

اولین مطلبی که در ترکیب بندی یک دکوراسیون خودنمایی می کند رنگ بندی  و ترکیب های رنگی می باشد، پس توجه به رنگ همانندی و دقت در شیدهای رنگی بعنوان اولویت در انتخاب می باشد.

این واقعیت باید در نظر گرفته شود که رنگ های روشن فضا را بزرگ تر و رنگ های تیره فضا را کوچک تر نشان می دهند. برای انتخاب رنگ فرش بهتر است به رنگ دیوارها، مبلمان، پرده ها و کفپوش فضا توجه شود و رنگی را انتخاب کنید که با بقیه دکوراسیون هماهنگی داشته باشد. رنگ  دیوارها بسیار پر اهمیت می باشد. اغلب دیوارها به رنگ سفید و روشن است پس برای شروع بهتر است از فرشی با زمینه کرم استفاده شود، استفاده از فرش سفید توصیه نمی شود مگر در مکانی که قصد رفت و آمد بر روی آن را ندارید. رنگ همانندی در ترکیب رنگ دیوارها و کفپوش بسیار مهم است بعنوان مثال اگر دیوار با نقاط ریزی از رنگ آبی ترکیب شده باشد بهتر است از فرشی شبیه به همان ترکیب و با نقاط رنگی آبی استفاده کنید. اگر دیواری با ترکیب رنگ های مرجانی دارید همخوانی این رنگ با رنگ فرش چشم نواز خواهد بود. این ترکیب آرامش بخش است و در خانه ها و هتل های ساحلی و حتی در لباس های پرسنل هتل استفاده می شود. اگر دیواری تیره، مانند زرشکی دارید اینکه رنگ فرش را با دیوار هماهنگ کنید کاملاً اشتباه است. دقت داشته باشید فرش باید درخشندگی رنگی خود را داشته باشد در غیر این صورت اتاق تیره و کوچک به نظر می آید.

مشاهده متن کامل مقاله…

پرناز بناپور
فرهاد جوکاری

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×