اخبار فرش ماشینی

دریافت ۳۶ درصد مالیات برارزش افزوده از پارچه!

 

رئیس اتحادیه بنکدارن پارچه‌ و طاقه‌فروشان تهران گفت: مردم در زمان خرید پارچه ۳۶ درصد مالیات بر ارزش افزوده پرداخت می‌کنند لذا قیمت پارچه‌های داخلی گران است و تمایلی به خرید پارچه داخلی با قیمت بالا نیست؛ بنابراین پارچه‌های چینی و ترکیه‌ای بازار را قبضه کرده‌اند.

به گزارش ایسنا امیر قدیمی‌نژاد اظهار کرد:‌ تولید پارچه در داخل کشور به صرفه نیست و با توجه به پرداخت هزینه‌های اضافی مثل مالیات بر ارزش افزوده در چهار مرحله، طبیعی است که قیمت پارچه گران شود و دریافت این نوع مالیات در مراحل مختلف تولید پارچه، از مهم‌ترین دلایل گرانی پارچه در کشور است.

چین و ترکیه بازار پارچه را قبضه کرده‌اند

وی گفت: حدود ۵۰ درصد پارچه موجود در بازار، تولید داخل و بقیه وارداتی هستند که بیشتر واردات از کشورهای چین و ترکیه صورت می‌گیرد و می‌توان گفت نیمی از نیاز داخل را پارچه‌های وارداتی تامین می‌کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

قدیمی‌نژاد در عین حال بیان کرد: دولت باید از این بخش حمایت کند و به تولید یارانه دهد. چون با روال فعلی می توان گفت که تولید در این بخش در حال نابودی است و بازار پارچه را تولیدات خارجی قبضه کرده‌اند.

رئیس اتحادیه بنکداران پارچه و طاقه فروشان گفت: در سایر کشورها مانند چین، هند و ترکیه نه تنها از تولیدات داخلی حمایت می‌کنند، بلکه برای رقابت نیز یارانه پرداخت می کنند که موجب رونق تولید و صادرات‌شان شده است. بنابراین با حذف این صنف از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، هم از تولیدات داخلی حمایت می‌شود و هم از خروج ارز جلوگیری خواهد شد. همچنین اشتغالزایی و جلوگیری از تعطیلی واحدهای صنفی را به همراه خواهد داشت.

تولیدات داخلی توان رقابت با تولیدات کارخانه‌های مشابه خارجی را ندارند

قدیمی نژاد گفت: تولید در این صنف مقرون به صرفه نیست، چون تولیدات داخلی توان رقابت با تولیدات کارخانه‌های مشابه خارجی را ندارند.

گفتنی است؛ پارچه یکی از مواد اولیه تولید انواع پوشاک است و سیر تکاملی پارچه در ایران از صفر تا ۱۰۰ شامل ریسندگی، نساجی و رنگرزی هرکدام کارخانه مجزا دارند و اخذ مالیات بر ارزش افزوده در تمامی مراحل تولید باعث بالا رفتن قیمت تمام شده مواد اولیه و تولید پوشاک شده است. همچنین پس از مرحله رنگرزی، در نهایت بنکداران نیز شامل پرداخت مالیات بر ارزش افزوده می‌شوند؛ بنابراین برای تولید پارچه در چهار مرحله مالیات بر ارزش افزوده دریافت می‌شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×