اخبار نساجی

درخواست فعالان اقتصادی آلمان از بانک‌ها برای تسهیل تجارت با ایران

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

در حالی که شرکتهای آلمانی امیدوارند در پی توافق هسته ای میلیاردها یورو فرصت تجاری در ایران بیابند اتحادیه مهندسی آلمان از بانک ها خواست از هم اکنون و نه اواخر تابستان در سیاست های خود در قبال تجارت با ایران تجدیدنظر کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، شرکتهای آلمانی امیدوارند پس از دستیابی ایران و قدرتهای جهانی به توافقی جامع میلیاردها یورو  فرصت تجاری در این کشور به دست بیاورند. در همین حال، نهاد مهندسی آلمان از بانک ها خواسته است تا در سیاست های خود در قبال تجارت با ایران تجدید نظر کنند.

تفاهم اولیه ای که روز پنجشنبه حاصل شد، راه را برای توافق هسته ای هموار می سازد و در مقابل موجب برداشته شدن تحریم های اقتصادی ایران می شود. اما جزئیات دشوار توافق همچنان باید مورد مذاکره قرار گیرند.

فلیکس نگارت، یک کارشناس تجارت خارجی در اتاق بازرگانی و صنایع آلمان گفت: «فعالان تجاری آلمان این تفاهم را یک نشانه امیدوار کننده می دانند.»

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نگارت افزود، اگر تحریم های اقتصادی تا اواسط امسال برداشته شود، تجارت با ایران می تواند در نیمه دوم ۲۰۱۵، «به میزان قابل توجهی رشد کند.» وی اضافه کرد، صادرات آلمان به ایران می تواند در ۵ سال آینده دو برابر شود.

در سال ۲۰۱۴، و پس از کاهش نسبی تحریم ها، ارزش صادرات آلمان به ایران با حدود ۳۰ درصد رشد به ۲.۴ میلیارد یورو (۲.۶ میلیارد دلار) رسید.

نگارت در ادامه گفت: «در دراز مدت، تجارت بین دو کشور قطعا می تواند دو رقمی شود.»

این کارشناس آلمانی گفت، علاقمندی به ماشین آلات و تاسیسات ساخت آلمان ( در ایران) همچنان بالاست. چشم انداز صنایع خودروسازی، شیمیایی، داروسازی، تجهیزات پزشکی و انرژی های تجدید پذیر نیز  خوب است.

اتحادیه مهندسی آلمان نیز با استقبال از تفاهم به عمل آمده اعلام کرد تا زمانی که مذاکره کنندگان در مورد جزئیات باقیمانده تفاهم کنند، این اتحادیه یک بنیاد قدرتمند برای روابط آینده با ایران از جمله در روابط اقتصادی خواهد شد.

بر اساس اعلام این اتحادیه، هرچند تحریم ها از نظر حقوقی برای تولید کنندگان ماشین آلات آلمانی تا زمان دستیابی به توافق نهایی برداشته نمی شوند، اما تقاضای ایرانی ها برای ماشین آلات آلمانی احتمالا افزایش خواهد یافت، زیرا چنین پروژه هایی اغلب برای اجرایی شدن، مستلزم انجام مقدماتی زمان بر است. تقاضا برای قطعات یدکی ماشین آلات نیز افزایش خواهد یافت.»

اولریش آکرمن، رئیس بخش تجارت خارجی اتحادیه مهندسی آلمان گفت، این اتحادیه از بانک ها خواسته است تا از هم اکنون و نه اواخر تابستان در سیاست های خود در قبال تجارت با ایران تجدید نظر کنند.

بر اساس اعلام اتحادیه مهندسی آلمان، صادرات ماشین آلات و تاسیسات آلمانی به ایران در سال ۲۰۱۳ از ۱.۵۷ میلیارد یوروی سال ۲۰۰۶ به ۴۵۵ میلیون یورو کاهش یافت، اما این رقم در سال گذشته به ۶۳۱ میلیون یورو رسید.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×