اخبار نساجی

درآمد ۴ میلیارد دلاری ایران از فروش نوروزی نفت

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

درآمد ۴ میلیارد دلاری ایران از فروش نوروزی نفت

انرژی – در شرایطی که غربی ها در تلاشند تا کشورهای خریدار نفت ایران را مجاب به عدم خرید کنند به نظر می رسد درآمد ایران در ۱۵ روز ابتدایی سالجاری حدود ۴ میلیارد دلار بوده است.

آذرجزایری:براساس آمارنامه امور بین الملل شرکت ملی نفت، در اولین روز کاری فروردین ماه سالجاری(۶ فروردین)، هربشکه نفت سبک ایران بیش از ۱۲۴ دلار معامله شده است.

درعین حال براساس این گزارش، هربشکه نفت سنگین در این روز بیش از ۱۲۲ دلار به فروش رسیده است.

براین اساس در صورت احتساب میانگین فروش هر بشکه نفت سبک و سنگین به ترتیب ۱۲۳.۵۰دلار و ۱۲۲.۱۵ دلار در هر روز به نظر می رسد ایران روزانه بیش از ۲۵۸ میلیون دلار درآمد نفتی داشته است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این ارقام در صورت احتساب صادرات روزانه ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه نفت و فروش ۶۰ درصد این میزان به صورت نفت سبک محاسبه شده است.

براساس این گزارش، در شرایطی که آخرین روز کاری اسفندماه سال گذشته هر بشکه نفت سبک ایران ۱۲۳ دلار و ۴۹ سنت معامله شده است در روزهای ابتدایی سال به ۱۲۴ دلار رسید و در حال حاضر نیز هر بشکه بیش از ۱۲۳ دلار بفروش می رسد.

درعین حال هر بشکه نفت سنگین ایران در ۲۸ اسفندماه، ۱۲۲ دلار و ۸ سنت معامله شده در حالیکه در اولین روز کاری سالجاری این رقم به ۱۲۲ دلار و ۱۰ سنت افزایش یافته است.

این رقم در حالی در ۶ فروردین ماه ثبت شده که در حال حاضر هر بشکه نفت سنگین ایران با چند سنت افزایش به ۱۲۱ دلار و ۹۷ سنت رسیده و پیش بینی می شود در روزهای آتی این رقم تا مرز ۱۲۲ دلار افزایش یابد.

این درحالی است که گفته می شود ۴۰ درصد نفت ایران به صورت سنگین در هر روز به فروش می رسد که حدود ۸۴۰ هزار بشکه اعلام می شود.

در شرایطی قیمت نفت ایران روند صعودی به خود گرفته که پیش بینی می شود طی ماه های آینده با افزایش فشار احتمالی اتحادیه اروپا بر کشورهای خریدار نفت ایران در جهت عدم خرید این رقم افزایش بیشتری خواهد داشت. برخی از کارشناسان احتمال افزایش قیمت نفت تا بیش از ۱۴۰ دلار را در چنین شرایطی می دهند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×