اخبار فرش ماشینی

دبیر انجمن کارفرمایان نساجی اصفهان حمایت دولت از این صنعت را خواستار شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

دبیر انجمن کارفرمایان صنایع نساجی اصفهان حمایت دولت از این صنعت در کنار صنایع نفت و پتروشیمی، وابسته کشاورزی، فولاد و خودرو، به عنوان صنایع منتخب در برنامه ششم توسعه کشور را خواستار شد.

مظفر چلمقانی در نامه ای به «مسعود نیلی» مشاور اقتصادی ریاست جمهوری درباره جایگاه صنعت نساجی اظهار کرد:

صنعت نساجی بیشترین ارزش افزوده را در میان صنایع مختلف دارد بطوریکه از هر کیلو گرم پنبه به قیمت دو دلار می توان کالاهایی به ارزش هر کیلوگرم تا ۲۰۰ دلار تولید کرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی اضافه کرد: این صنعت با داشتن بدترین شرایط و نبودن حمایت دولت های گذشته و عدم توانمندی آنها برای جلوگیری قاچاق پارچه و پوشاک در ۲۰ سال گذشته چنان ریشه ای داشته است که در مقابل این توفانهای ناعادلانه که گاهی از افرادی منتصب به ارگانی نیز حمایت می شد، مقاومت کرده است.

وی افزود: صنعت نساجی با داشتن ۴۰۰ هزار نیروی مستقیم در سطح کشور توانسته است به میزان ۸۰۰ هزار کیلومتر تولید سالانه پارچه داشته باشد که در کشور عرضه و بخشی نیز صادر شده است.

وی در این نامه تاکید کرد: صنعت نساجی در صورتی که بخواهد همه نیازهای کشور را برطرف کند نیاز به ۲۰۰ هزار نیروی دیگر برای خطوط تولید دارد.

دبیر انجمن کارفرمایان صنایع نساجی اصفهان اظهار کرد: در حالی که در صنعت خودرو برای ایجاد هر شغل ۳۰۰ هزار دلار سرمایه گذاری لازم است در صنعت نساجی به ازای هر شغل معادل ۳۰ هزار دلار نیاز است.

وی گفت: با کمترین حجم سرمایه گذاری در صنایع نساجی نسبت به سایر صنایع می توان بیشترین اشتغال را که مهمترین مشکلات امروز جامعه ایران است تامین کرد.

چلمقانی افزود: تولیدات صنایع نساجی با ارزشی حدود ۱۲ میلیارد دلار می تواند نقش مهمی در خودکفایی کشور داشته باشد.

وی در این نامه تاکید کرد: صنعت نساجی بومی تنها صنعتی است که اجازه ورود فرهنگ پوشش نامناسب و نامنطبق با اعتقادات مردم مسلمان را نخواهد داد.

وی گفت: این صنعت با داشتن متخصصان مجرب و پشتوانه ۲۰ دانشگاه و نیروی تحصیل کرده آمادگی خدمتگزاری به کشور و جامعه را دارد.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×