اخبار فرش ماشینی

دبیر انجمن صنایع نساجی ایران: اولویت اول قرار دادن صنعت نساجی در برنامه های اقتصادی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 دبیر انجمن صنایع نساجی ایران مطرح کرد:اولویت اول قرار دادن صنعت نساجی در برنامه های اقتصادی

صنعت نساجی دارای پتانسیل بالایی است اما همیشه با کم لطفی مسوولان همراه بوده و رکود بازار هم تأثیر بسزایی در صنعت نساجی داشته است.

مهندس علیرضا حائری دبیر و عضو هیأت مدیره صنایع نساجی ایران، با بیان این مطلب و درباره ی صنعت نساجی گفت: صنعت نساجی ایران با آن پیشینه تاریخی در مقایسه با کشور های منطقه نسبت به رقبای خود جایگاه مناسبی ندارد.

وی ادامه داد: در منطقه ی کشور های قوی در صنعت نساجی وجود دارد مانند ترکیه، پاکستان، بنگلادش آنها هم از لحاظ کیفیت، هم از لحاظ کاری خیلی از کشور ما جلوتر هستند.

عضو هیأت مدیره ی انجمن نساجی ایران در مورد کشورهای قوی در بخش نساجی افزود: کشور ترکیه از لحاظ ارز آوری و صادرات از کشور ما خیلی جلوتر است، بطوریکه سالیانه ۲۵ تا ۳۵ میلیارد دلار صادرات نساجی و پوشاک دارد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی عنوان کرد: بنگلادش نزدیک به ۲۰ میلیارد دلار و هندوستان ۴۰ میلیارد دلار صادرات در بخش نساجی دارند، اما؛ ما نسبت به رقبای خود در منطقه وضعیت صادرات خوبی نداریم.

دبیر انجمن نساجی ایران با بیان اینکه ما پتانسیل، ظرفیت و زیر ساخت لازم را در بخش صنعت داریم، تصریح کرد: باید در بخش نساجی حمایت های لازم از سوی مسوولان صورت بگیرد و تعریف مناسبی برای صنعت نساجی داشته باشیم.

حائری درباره ی این که حمایت از صنایع داخلی افزایش صادرات را به دنبال دارد، تأکید کرد: ما باید در سه بعد خلق ارزش افزوده، ارز آوری، اشتغال زایی که همه ی آنها در صنعت مهم هستند، آنها را نیز در بخش صنعت نساجی نیز به کار گیریم.

وی در ادامه عنوان کرد: صنعت نساجی خیلی می تواند در مشکل بیکاری به ما کمک کند. می توانیم با اشتغالزایی، الیافی را به قیمت ۴۰ یا ۵۰ دلار خریداری کنیم و محصول تولیدی از آن را به قیمت بالای ۱۰۰ دلار به فروش برسانیم.

وی گفت: با اینکه بنگلادش از لحاظ کیفیت زندگی در سطح پایینی هستند، ولی؛ از ۲۵ میلیارد دلار صادراتشان ۲۰ میلیارد دلار آن برای صادرات بخش صنعت نساجی آن است و در واقع آنها با این صنعت کشور را اداره می کنند.

حائری در پاسخ به این پرسش که چرا کشور ما در این بخش از صنعت این قدر ضعیف است، افزود: ما بی سلیقه گی می کنیم و به جای اینکه صنعت نساجی را اولویت اول قرار دهیم، آن را یک صنعت درجه دو به حساب می آوریم.

وی با بیان اینکه دولت قبلی این صنعت را درجه دو می دانست و فقط برای بخش مصرف داخلی آن را مفید ارزیابی کرده بود، تأکید کرد: امیدواریم که دولت جدید صنعت نساجی را در اولویت اول قرار دهد.

وی با بیان اینکه صنعت نساجی یک صنعت تنهایی است، افزود: ۹۵ درصد صنعت نساجی خصوصی است و در واقع تلاش انفرادی افراد موجب پایداری و حفظ این صنعت در کشور شده است.

حائری در مورد مشکلات دیگر بخش صنعت نساجی گفت: مشکل نقدینگی و سرمایه در گردش با لغو تحریم سیستم بانکی قابل حل است.

وی درباره ی اینکه در حال حاضر با رکود بازار مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: مردم منتظرند که مناظره با آمریکا به کجا می رسد، آیا تحریم ها از بین می رود، همین امر موجب رکود بازار شده است، مردم کمتر خرید می کنند و همه منتظر پایان این مناظره هستند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×