اخبار فرش ماشینی

دبیر انجمن نساجی در گفت‌وگو با فارس:‏ تنها ۵۰ درصد ظرفیت کارخانه‌های نساجی پنبه‌ای کشور فعال است

دبیر انجمن صنایع نساجی ایران گفت: به دلیل کمبود مواد اولیه، اکثر کارخانه‌های نساجی دارای سیستم پنبه‌ای تنها با ۵۰ درصد ظرفیت خود فعال هستند.
وی با اشاره به افزایش نیاز بازار داخل به محصولات نساجی طی سه ماه اخیر گفت: با وجود رشد نیاز بازار، صنعتگران نگران اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و اثرات آن در صنعت هستند.
وی ادامه داد: در حال حاضر تولید کنندگان این نگرانی را دارند که قانون هدفمند شدن یارانه به چه صورت و از چه زمانی اجرایی خواهد شد و این مسئله توان رقابتی آنها را تا چه میزان تحت تأثیر قرار می‌دهد.
وی با اشاره به مشکل کمبود مواد اولیه در واحدهای ریسندگی، گفت: دلیل اصلی این مسئله کاهش کاشت پنبه در کشور است، به طوری که در سال گذشته نیاز کشور و صنایع نساجی به پنبه ۱۵۰ هزار تن برآورد می‌شد ولی تنها ۴۲ هزار تن آن از طریق پنبه داخلی تأمین شد و پیش بینی می شود امسال نیز وضعیت تأمین مواد اولیه بدتر از سال قبل باشد.

بصیری ادامه داد: در حال حاضر هر کیلو پنبه داخلی با ضایعات بسیار بالا به قیمت ۲۵۰۰ تومان به صنعتگران تحویل داده می‌شود در حالی که قیمت این محصول در سال گذشته هزار تومان بود.
وی همچنین با اشاره به مشکل تأمین مواد اولیه پتروشیمی مورد نیاز صنایع نساجی اظهار داشت: در حال حاضر هر تن اکریل نیتریل مورد نیاز برای تولید اکرلیت ۲۷۰۰ دلار عرضه می‌شود که نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است.
به گفته وی در حال حاضر کارخانه‌های نساجی که با سیستم پنبه‌ای فعال هستند، از نظر تأمین مواد اولیه به شدت دچار مشکل هستند و بسیاری از کارخانه‌ها تنها با ۵۰ درصد ظرفیت خود فعالند.
دبیر انجمن نساجی ادامه داد: بسیاری از کارخانه‌های نساجی تولیدات خود را به دلیل کمبود مواد اولیه کاهش داده‌اند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×