اخبار فرش ماشینی

دبیر انجمن نساجی ایران در کاشان

محمد مروج در نشست مدیران شرکتهای تکمیل فرش ماشینی کاشان در اداره صنایع و  گفت : تمام تلاش و هم و غم انجمن نساجی ایران بر این است در مرحله نخست اجرای قانون طرح هدفمند شدن یارانه ها حتی الامکان از افزایش قیمت های کالا و خدمات زیرمجموعه وابسته یه شرکتهای فرش ماشینی جلوگیری شود .

وی افزود : با افزایش قیمت های حامل های انرژی اگرقرارباشد قیمت کالا و خدمات در بخش فرش ماشینی ثابت باقی بماند برای جبران افزایش قیمت ها تنها راه چاره افزایش بهره وری و صرف جویی در تمامی بخش ها است .
مروج با اشاره به پیش بینی بسته های حمایتی وزارت صنایع از شرکتهای تاثیرپذیردر اجرای قانون هدفمند شدن یارانه ها یادآورشد : شرکتهایی که ثبت نام کرده اند ما به التفاوت قیمت های حامل های انرژی را از طریق وام دریافت خواهند کرد و بعد از گذشته یکسال اقساط وام های دریافتی را با ۳ درصد سود پرداخت خواهند کرد .
وی یاد آورشد :  ارائه بسته های حمایتی دولت به شرکتهای تاثیرپذیر از اجرای قانون طرح هدفمند شدن برای تحمل پذیر شدن شوک اولیه اجرای طرح است .

به گفته وی ۸۰ هزار واحد صنعتی فعال در سطح کشورتحت پوشش وزارت صنایع است که از این تعداد ۴۵ هزار واحد صنعتی برای دریافت بسته های حمایتی از دولت ثبت نام نموده اند .
دبیر انجمن نساجی ایران خاطرنشان کرد :  با اجرای طرح هدفمند شدن یارانه ها ، وزارت صنایع در بعضی از موارد پیش بینی کمک های بلاعوض را برای شرکتها نموده است .
مروج در بخش دیگری از سخنانش کمبود مواد اولیه را یکی از مشکلات صنایع نساجی ایران دانست و گفت :  در سال ۵۳  تولید پنبه کشور ۲۳۸ هزارتن بوده است که از این میزان ۸۰ درصد در بازارداخلی و۳۰ مابقی بعنوان طلای سفید ایران به خارج از کشور صادرمی شده است
وی تولید پنبه کشور در سال گذشته را ۱۸۰ هزارتن اعلام کرد ویکی از عمده دلایل کاهش تولید پنبه نسبت سال ۵۳ را کوچک شدن زمینهای پنبه کاران اعلام کرد .
دبیرانجمن نساجی ایران  مصرف مورد نیاز ریسندگی های کشور را ۳۴۰ هزارتن در سال اعلام کرد و گفت : مابه التفاوت کمبود پنبه از کشور ازبکستان وارد می شد که در حال حاضر واردات پنبه به کشور متوقف است .
وی  تولید سالیانه پنبه کشور ازبکستان یک میلیون تن  اعلام کرد و با اشاره به اینکه ۶۰۰ هزارتن آن به خارج از ازبکستان صادرمی شده است یاد آورشد : صادرات پنبه ازبکستان به دلیل تبدیل پنبه به نخ و فروش متمرکزآن به چین متوقف شده است .

به گفته وی بیش از ۲۴ میلیون تن تولید پنبه جهانی بوده است که سال گذشته  به دلیل ورود چین به بازار بیش از ۳ تن کاهش داشته است .
حسین عدالت مدیرعامل شرکت تعاونی فعالان شرکت فرش کاشان گفت : ۳۷ شرکت فعال تکمیل فرش ماشینی در کاشان و آران و بیدگل  با ۷۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و یکهزار و ۵۰۰ نفر کارگر تحت پوشش مستقیم بعنوان مجموعه بزرگ صنعتی منطقه کاشان با اجرای قانون هدفمند شدن یارانه و افرایش قیمت حامل های انرژی ، مواد اولیه و دستمزد کارگران نیازمند کمک و حمایتهای دولت و سازمان صنایع و معادن هستند .
در این نشست رییس اداره صنایع و معادن شهرستان کاشان نیز اجرای بهینه سازی مصرف انرژی در واحد های صنعتی را برای گذر از مرحله نخست اجرای طرح هدفمند شدن یارانه ها حائز اهمیت خواند و از مدیران شرکتهای تکمیل فرش ماشینی خواست در صورت افزایش بیش از ۳۰ درصدی قیمت ها ، آنالیزدقیق قیمت ها انجام و به اداره صنایع و معادن کاشان منعکس شود .

مجید برازنده با اشاره به مشهود بودن طبعات اجرای قانون هدفمند شدن یارانه ها در صنعت از مدیران شرکتهای تکمیل فرش ماشینی خواست تصمیم گیری برای افزایش قیمت ها بصورت متمرکزانجام  شود .

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×