اخبار فرش ماشینی

خیانت دارایی به صنعت اصفهان/ مالیات‌های سنگین بازار قاچاق را گرم می‌کند

دبیر انجمن کارفرمایان نساجی اصفهان گفت: دارایی به صنعت اصفهان خیانت کرده است و مالیاتی که برای صنایع در نظر گرفته شده، نفس و نبض صنایع را از کار انداخته است و ما به دنبال جلسه‌ای با وزیر اقتصاد هستیم تا راه چاره‌ای برای رفع معضل مالیات اندیشیده شود.

مظفر چلمقانی پیرامون وضعیت صنعت نساجی در اصفهان اظهار داشت: وضعیت کارخانه‌ها و کارگاه‌های نساجی استان اصفهان نسبت به سال گذشته وخیم‌تر شده است و مالیات‌های بالای دارایی سبب تعطیل و یا نیمه تعطیل شدن این کارخانه‌ها شده است.

وی با بیان اینکه دارایی و مالیات ارزش برافزوده بیشتر از قاچاق به صنعت نساجی ضربه زده است، افزود: متأسفانه دارایی کمر به قتل صنعت نساجی بسته است و متأسفانه امروز این صنعت برای تأمین مواد اولیه همچون نخ مجبور است که به خرید از استان‌های دیگر و خارج از کشور روی بیاورد.

دبیر انجمن کارفرمایان نساجی اصفهان با بیان اینکه متأسفانه دارایی تصمیم به اجرای طرح جامع مالیاتی به‌صورت پایلوت در شهر تهران، استان کرمانشاه و استان اصفهان گرفته است، تصریح کرد: در شهر تهران هیچ کارخانه نساجی دیده نمی‌شود، کرمانشاه نیز که این صنعت را به‌صورت چشم‌گیر ندارد اما اجرای این طرح در استان اصفهان ضرر غیرقابل جبرانی به صنعت نساجی زده است.

وی با بیان اینکه اکنون تمام کارخانه‎های نساجی اصفهان با ۳۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کنند، گفت: در حال حاضر کارخانه‌ها به‌صورت نیمه تعطیل فعالیت می‌کنند و وقتی دارایی مشکل مالیاتی را برای این صنعت ایجاد کرده است، مسلماً تولیدکنندگان به خارج از استان روی می‌آورند و اگر این روند مالیاتی ادامه داشته باشد، بازار قاچاق بیش از گذشته گرم می‌شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

چلمقانی با بیان اینکه پلی اکلیل که یکی از کارخانه‌های موفق در زمینه صنعت نساجی بود اکنون تولید آن متوقف شده است، افزود: دارایی به صنعت اصفهان خیانت کرده است و مالیاتی که برای صنایع در نظر گرفته شده، نفس و نبض صنایع را از کار انداخته است و ما به دنبال جلسه‌ای با وزیر اقتصاد هستیم تا راه چاره‌ای برای رفع معضل مالیات اندیشیده شود.

وی تصریح کرد: صنعت نساجی نیازمند یک حمایت جدی است تا مشکلات این حوزه نیز برطرف شود، اگر به این مسئله توجه شود، خدمت بزرگی به تولید داخلی شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×