اخبار فرش ماشینیاسلاید شوجذاب‌ترین‌ها

خود شیفتگی در صنعت فرش ماشینی!

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

خود شیفتگی در صنعت فرش ماشینی :: سالها پیش کتابی در ایران انتشار یافت به نام « دایی جان ناپلئون» نویسنده با ظرافت خاصی شخصیت هایی را انتخاب نموده و در خلال آن پژوهشی از شخصیت درونی افراد کرده است. یکی از شخصیت های داستان سرهنگی است که گرفتار توهم شده و آن چنان اسیر  خود بزرگ بینی بود که احساس می‌کرد یکی از بزرگان روزگار است و سران کشورها و افراد بر جسته نظریاتش را می‌پذیرند.

او مرتب در عالم خیال خود را فرمانده به حساب می‌آورد و نقشه های جنگی طرح می نمود. او خویشتن را فقط در آئینه می‌دید و احساس خود شیفتگی لحظه‌ای رهایش نمی کرد. در روان‌شناسی خودشیفتگی یا به انگلیسی نارسیسم بیانگر عشق افراطی به خود و تکیه بر خود انگاشت‌های درونی است.

این مقدمه را از آن جهت ذکر کردیم که در چند سال اخیر شاهد آن هستیم که برخی مجموعه ها و افراد در صنعت فرش ماشینی ایران دچار چنین توهمی شده اند. برخی افرادی که در چند سال اخیر سعی داشتند با جریان سازی هایی در صنعت فرش ماشینی خود را مطرح کنند  و حتی به عناوینی برسند تا شاید از آن طریق عطش خودشیفتگی آنها فروکش کند. اما خوشبختانه به وضوح شاهد آن بودیم که صنعت فرش ماشینی اسیر این زیاده خواهی های آنها نشده است.

حال که در آستانه برگزاری نمایشگاه  فرش ماشینی و موکت تهران  قرار داریم باید گفت که در طی چند سال گذشته برخی افراد با مخالفت های علنی بدون پشتوانه منطقی قصد ضربه زدن به نمایشگاه فرش ماشینی و موکت تهران را داشتند آن هم صرفاً به دلیل اینکه خودشان از نمایشگاه طرد شدند. این افراد و مجموعه های جوان که خود سابقه چندانی نیز در این صنعت ندارند به منظور ایجاد جریانی مخالف و طیف بندی شرکت‌های تولیدکننده به خودی و ناخودی قصد تخریب نمایشگاه را داشتند که خوشبختانه تا به امروز به اهداف خود نرسیدند.

این جریان سازها قصد داشتند با سوء  استفاده و حمایت مصلحتی از یک نمایشگاه فرش ماشینی جایگزین و شکستن قیمت ها، نمایشگاه فرش ماشینی چمران را بی اعتبار کنند و در این راه از همه ابزارهای خود استفاده کرده و با اظهار نظرهای غیر کارشناسی و هدفدار خود در گوشه و کنار فعالان صنعت فرش ماشینی را دچار ابهامات و تردیدهایی در تصمیم گیری برای حضور یا عدم حضور در نمایشگاه چمران نمودند تا بتوانند از این آشفتگی و بی نظمی برای خود منافعی دست و پا کنند.

این مجموعه ها که فکر می کردند عدم حضور آنها در نمایشگاه فرش ماشینی و موکت تهران باعث ضربه خوردن نمایشگاه می شود حالا شاهد جایگزینی خود با شرکت های بزرگتر و برندهای برتر این صنعت هستند و این امر بیش از پیش موجب آزردگی خاطر آنان شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

جای بسی خوشحالی است که صنعت فرش ماشینی ایران دیگر مانند سالهای پیش به دنبال سیستم فئودالی ارباب رعیتی و دنباله روی کورکورانه از برخی افراد و جریان ها که متاسفانه دچار توهم خودبزرگ بینی هستند ، نبوده و کم کم به مرحله ای از بلوغ فکری و مدیریتی رسیده که می توانند به طور مستقل عمل کند.

به عنوان رسانه مستقل حوزه نساجی و به خصوص فرش ماشینی امیدواریم صنعت فرش ماشینی کشور با منطق و خرد جمعی خود در راه درست و در جهت اعتلای صنعت و تولید کشور گام بردارد و در سال حمایت از تولید ملی در مسیر شکوفایی بیشتر قرار گیرد.

 

ز خاک آفریـــــــدت خداوند پاک  ….  پس ای بنده افتادگی کن چو خاک

تواضع سر رفعـــــــــت افرازدت  ….  تکـــــــــــــــبر به خاک اندر اندازدت

به عزت هر آنکو فروتر نشست  ….  به خواری نیــــــفتد ز بالا به پســت

((سعدی شیرازی))

 

‫——————————-‬

این مطلب را نیز بخوانید
پیشنهاد سردبیر :‌  لیست شرکت کنندگان یازدهمین نمایشگاه فرش ماشینی 

‫——————————-‬
بهنام قاسمی – تحریریه مجله نساجی کهن

ارسال مقالات و ترجمه جهت انتشار در سایت : info@kohanjournal.com

فرم ثبت نام سریع

جهت دریافت آخرین اخبار و رویدادهای نساجی و فرش ماشینی ایران و جهان در فرم زیر ثبت نام کنید

 

[instagram-feed]

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×