اخبار نساجی

خط لوله صادرات نفت کانادا به آمریکا بسته می ماند

 

شرکت بهره بردار یک خط لوله صادرات نفت خام کانادا به آمریکا اعلام کرد این خط لوله حادثه دیده، تا چهار روز دیگر بسته می ماند.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، خبرگزاری رویترز روز دوشنبه (۵ مارس / ۱۵ اسفند) نوشت: «شرکت بهره بردار یک خط لوله صادرات نفت خام کانادا به آمریکا اعلام کرد این خط لوله حادثه دیده، تا چهار روز دیگر بسته می ماند.»

شرکت کانادایی انبریج اعلام کرد خط لوله آسیب دیده این شرکت در ایالت ایلینویز آمریکا، چهار روز دیگر تعطیل می ماند.

این خط لوله با ظرفیت انتقال روزانه ۳۱۸ هزار بشکه نفت، در پی تصادف یک دستگاه خودرو در روز شنبه (۱۳ اسفند) دچار آتش سوزی شده و بخشی از نفت آن به مناطق اطراف نشت کرده بود.

در حادثه یاد شده، دو نفر از جمله یک آتش نشان جان خود را از دست دادند و شش نفت به شدت مجروح شدند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

به گفته، لورن لیتل، سخنگوی انبریج بخشی از این خط لوله روز چهارشنبه بازگشایی می شود و راه اندازی بخش دیگری از آن، تا روز پنج شنبه طول می کشد.

تعطیلی این خط لوله انبریج را مجبور می کند تزریق نفت را در بخش های دیگر آن کاهش دهد و ممکن است پالایشگاه های آمریکا را با مشکل کمبود مواد اولیه رو به رو کند.

رشد بهای نفت جهان در روزهای اخیر سبب شده است بهای بنزین در آمریکا رشد زیادی داشته باشد و با اختلال در عرضه نفت در پی تعطیلی این خط لوله، روند افزایشی قیمت این کالا ادامه خواهد یافت.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×