اخبار فرش ماشینی

خط حلاجی کارخانه نساجی بروجرد راه اندازی شد

 

رییس هیات مدیره کارخانجات نساجی بروجرد از راه اندازی خط حلاجی این واحد تولیدی و صنعتی به مناسبت دهه مبارک فجر خبر داد.

به گزارش ایرنا محسن مظاهری با اشاره به خرید یک دستگاه حلاجی از کارخانجات داخل کشور برای راه اندازی خط حلاجی کارخانه نساجی بروجرد افزود: این دستگاه با اعمال برخی تغییرات از نیمه پیشرفته به پیشرفته تبدیل شده است بطوریکه تمام خط بدون نیاز به کنترل توسط کارگر به صورت خودکار فعالیت می کند.

وی اظهار کرد: پنبه ضایعاتی که از خط ریسندگی کارخانه نساجی بروجرد ایجاد می شوند، در خط حلاجی زده شده و بعد از تصفیه دوباره وارد خط ریسندگی می شوند.

رییس هیات مدیره کارخانجات نساجی بروجرد با اشاره به تولید نخ های ضخیم تر از این پنبه ضایعات افزود: به این دلیل که خاک و ضایعات این پنبه ضایعات در روند ریسندگی مجدد گرفته می شود برای تولید مبل های استیل استفاده می شوند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی به استفاده از خاک ضایعاتی خط حلاجی به عنوان کود مورد نیاز فضای سبز اشاره کرد و گفت: از تمامی مواردی که وارد کارخانه می شود به نحو مطلوب در تمام بخش ها استفاده می شود.

مظاهری افزود: هم اکنون خط حلاجی کارخانجات نساجی بروجرد در دو نوبت کار می کند که در هر نوبت برای سه نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی اظهار کرد: افزایش نوبت های کاری به سه و چهار نوبت در دستور کار قرار دارد که با اجرا شدن آن شش نیروی کار دیگر نیز مشغول به کار می شوند.

رییس هیات مدیره کارخانجات نساجی بروجرد افزود: هم اکنون این خط با ظرفیت روزانه بالغ بر یک تن فعالیت می کند که با افزایش نوبت های کاری این رقم به چهار و نیم تن خواهد رسید.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد نیز گفت: این کارخانه از زمان واگذاری به بخش خصوصی فعالیت های خود را از سر گرفته است و با داشتن حدود یکهزار کارگر و چهار نوبت کاری از جمله واحدهایی است که بدون تعطیلی کار می کند.

ˈمهدی شریف طبعˈ کارخانه نساجی بروجرد را از برندهای خوب صنعتی در شهرستان، استان و کشور دانست و افزود: وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید روز گذشته از این واحد صنعتی، این واحد را نیازمند طرح توسعه دانست.

وی افتتاح خط حلاجی را از موفقیت های این واحد تولیدی صنعتی دانست و اظهار کرد: بازیافت ضایعات این کارخانه و وارد کردن آن به خط تولید می تواند در بهبود وضعیت کاری و ایجاد اشتغال در شهرستان موثر باشد.

شهرستان بروجرد به دلیل وجود تعداد زیادی واحدهای تولیدی و صنعتی و عرضه محصولات آنها در بازار داخلی و خارجی، قطب صنعتی استان لرستان محسوب می شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×