اخبار فرش ماشینی

خط تولید کوئیک سیلور در ایران راه اندازی می شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

خط تولید کوئیک سیلور در ایران راه اندازی می شود

 

ضرورت توسعه صنعت پوشاک با مشارکت برندهای خوشنام جهانی

یکی از ۱۵ برند برتر صنعت پوشاک جهان، آماده سرمایه گذاری و راه اندازی خط تولید در ایران است.

امیرحسین محمدی نژاد نماینده این برند مطرح در ایران، با اعلام این خبر گفت: در شرایط فعلی، صنعت پوشاک و بازار این محصولات در ایران وضعیت نگران کننده ای را دنبال می کند در حالیکه صنعت مد و پوشاک می تواند بالاترین ارزش افزوده را برای اقتصاد ایران به همراه داشته باشد.
وی که همزمان با دهه تولید ملی و در آستانه روز صنعت و معدن در جمع خبرنگاران سخن می گفت،‌ اظهار داشت: یکی از دلایل عقب ماندگی صنعت پوشاک ایران، فقر تکنولوژیکی و ناتوانی در پیاده سازی طراحی روز دنیا مبتنی بر فرهنگ بومی و ایرانی است و به همین دلیل عمده تولیدکنندگان پوشاک کشور بدون در نظر گرفتن حقوق مالکیت معنوی برندها و به دلیل نبودن نظارت کافی اقدام به کپی کاری می کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

عضو اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک، با بیان اینکه اصلی ترین عامل افزایش جعل برندها در بازار پوشاک ایران، عدم حضور موثر و قدرتمند برندهای معتبر و خوشنام جهانی است، افزود: در همین راستا از حدود دو سال قبل رایزنی های گسترده ای را با شرکت کوئیک سیلور(QUIKSILVER) دنبال کرده ایم و در تلاش هستیم تا بخش از محصولات این شرکت را در ایران تولید کنیم.

نماینده شرکت کوئیک سیلور در ایران اضافه کرد: این شرکت هم اکنون دارای حدود ۹۰۰ شعبه در نقاط مختلف جهان است و در کشورهایی همچون ترکیه، چین، اندونزی و ویتنام خط تولید دایر کرده و ما در تلاش هستیم تا بخشی از محصولاتی را که در کشور چین تولید می شود به ایران منتقل کنیم.

محمدی نژاد با بیان اینکه بومی سازی برندهای معتبر جهانی راهکار توسعه صنعت پوشاک کشور به شمار می رود، تاکید کرد: طی سال های گذشته بزرگترین واحدهای تولیدی پوشاک با سرمایه گذاری های هنگفت در کشور راه اندازی شده اما هیچ یک از آنها به سرانجام نرسیده و یا متوقف گردیده است، زیرا از دانش و توانایی کافی برای برندسازی و تولید با کیفیت برخوردار نبوده اند.

مدیرعامل شرکت بازار گستران تصریح کرد: یکی از اهداف اصلی همکاری با شرکت کوئیک سیلور(QUIKSILVER) ورود دانش فنی و تکنولوِی روز دنیا در زمینه صنعت مد و پوشاک به ایران است و به دنبال آن در تلاش هستیم ارتقای کیفیت تولیدات و رقابت پذیری در زمینه قیمت، با واردات کالاهای قاچاق مقابله کنیم.

محمدی نژاد با بیان اینکه قاچاق پوشاک بزرگترین ضربه را به این صنعت وارد کرده است، خاطرنشان کرد: توسعه برندها باید به گونه ای دنبال شود که قاچاق توجیه اقتصادی نداشته و برندهایی وارد ایران شود که قابلیت رقابت با دیگر کالاهای موجود در بازار را داشته باشد.

همچنین صدرا شریعتمداری مدیر بازاریابی و فروش این شرکت با بیان اینکه توسعه صنعت مد و پوشاک یکی از راهکارهای اصلی ایجاد اشتغال گسترده در کشور است، اضافه کرد: در شرایط فعلی صنعت پوشاک کشور از توان کافی برای رقابت پذیری در بازارهای جهانی برخوردار نیست اما با مشارکت برندهای خوشنام جهان می توان علم روز این صنعت را به کشور انتقال داد و از منظر اقتصادی نیز برندها می توانند یکی از منابع اصلی درآمدزایی در کشور به شمار رود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: به عنوان مثال سرمایه گذاری برندهای بزرگ جهان در استان بورسا کشور ترکیه موجب شده است تا صادرات صنعت پوشاک این استان به ۱۱۶ کشور جهان در شش ماهه اول سال ۲۰۱۲ به ۸۸۵ میلیون دلار برسد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×