اخبار فرش ماشینیگالری ویدئو

خطوط مکانیزه بسته بندی فرش چیست؟

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 نویسنده : مهندس رضا معتمدی – مدیر عامل شرکت مهندسی – بازرگانی معتمد تکس

همراه با توسعه تکنولوژی ماشین الات در بخش نساجی و مکانیزه شدن مراحل تولید، ماشین الات متفاوتی برای بهینه سازی زمان و نیروی کار به وجود آمده است .

در صنعت فرش ماشینی نیز ماشین الاتی در قسمت بسته بندی فرش به کار برده میشوند که میتوانند راندمان نیروی انسانی و زمان تولید را بهینه کنند و در راندمان تولید موثر باشند.

شاید در نگاه اول این مفهوم در ذهن جا بگیرد که ماشین بافندگی فرش تولید فرش را انجام میدهد و راندمان تولید بر اساس سرعت و میزان تولید ماشین بافندگی باید مورد محاسبه و بررسی قرار گیرد، غافل از اینکه یک خط تولید زمانی مفهوم پیدا می کند که مراحل کامل تولید یک فرش مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد و تا زمانی که بسته بندی فرش انجام نشود مراحل تولید فرش به اتمام نرسیده است.

خط مکانیزه بسته بندی فرش با روکش نایلونی

منبع ویدیو: https://www.anmak.com

دسته ای از این ماشین الات که می توانند راندمان تولید را افزایش دهند ماشین الات اتوماتیک بسته بندی فرش هستند . این ماشین الات در کارخانجات تولید فرش در کشورهای صاحب این صنعت نظیر ترکیه و بلژیک کاربرد بسیار زیادی دارد و قسمت مهمی از خط تولید فرش به حساب می آیند. از جمله این دستگاه ها که در بخش بسته بندی استفاده میشود دستگاه های اتوماتیک رول کن فرش ماشینی ، دستگاههای بسته بندی با پوشش نایلون و دستگاه وکیوم و شیرینگ می باشد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در صنعت فرش ماشینی در ایران نیز شرکت هایی هستند که در بحث مکانیزه کردن تولید پیشرو هستند و از این دستگاه ها سود می برند که این امر باعث کاهش زمان تولید و کاهش نیروی انسانی شده و راندمان بالای تولید را برای آنها به دنبال دارد. اما اغلب کارخانجات در ایران مراحل بسته بندی و شیرینگ فرش را به صورت دستی و نیروی انسانی انجام می دهند مه قطعا راندمان و بهره وری پایین تری نسبت به گروه اول دارند.

در این مقاله سعی خواهیم کرد به معرفی این ماشین الات پرداخته و بخشی از مزایای استفاده از ماشین الات مکانیزه بسته بندی و شیرینگ فرش ماشینی را شرح دهیم :

ماشین الات بسته بندی فرش ماشینی به دو دسته اصلی اتوماتیک و نیمه اتوماتیک تقسیم بندی میشوند که با توجه به اینکه تفاوت اندکی در سیستم دستگاه و کارایی وجود داردبه توضیح مفصل در مورد ماشین الات تمام اتوماتیک می پردازیم.

١- دستگاه رول کننده تمام اتوماتیک

این دستگاه قادر است انواع فرش های ماشینی را با عرض های مختلف یک . دو  سه و ۴ متری را به صورت اتوماتیک و بدون دخالت دست رول کند و سپس فرش را با باند پلاستیکی و یا چسبی به صورت موقت ببندد. سرعت بالای رول کردن و پیچاندن فرش ، نظم در نحوه پیچش فرش و صرفه جویی در زمان و نیروی انسانی از خصوصیات منحصر به فرد این دستگاه به شمار میرود. پس از پیچیده و رول شدن فرش به قسمت بعد منتقل میشود (عکس ۱

 دستگاه رول کننده تمام اتوماتیک
عکس ۱: دستگاه رول کننده تمام اتوماتیک

٢- دستگاه بسته بندی روکش نایلونی فرش ماشینی

پس از اینکه فرش با دستگاه رول کننده پیچیده شد به صورت اتوماتیک به این دستگاه منتقل میشود. همانطور که در شکل ۲ مشاهده می کنید در این دستگاه فرش در یک پوشش نایلونی به صورت کاملا  اتوماتیک پیچیده میشود این دستگاه کار پاکت کردن فرش را با سرعت بسیار بالا انجام میدهد و نیازی به دخالت نیروی انسانی نیست. این دستگاه فرش را نایلون پیچ کرده و وارد مرحله بعد می شود (عکس ۲ )

عکس ۲: دستگاه بسته بندی روکش نایلونی فرش ماشینی
عکس ۲: دستگاه بسته بندی روکش نایلونی فرش ماشینی

٣ – دستگاه شیرینک اتوماتیک فرش ماشینی

در این قسمت که بخش نهایی دستگاه اتوماتیک فرش ماشینی هست ، فرش نایلون پیچ شده وکیوم شده و با استفاده از حرارت مناسب و کنترل شده شیرینک میشود.

همانطور که ملاحظه فرمودید با استفاده از این سه دستگاه که توضیح داده شد به صورت کامل بسته بندی اتوماتیک، زیبا و شکیل فرش های ماشینی میشود که راندمان تولید را به خوبی افزایش میدهند.  (عکس ۳ )

عکس 3 : دستگاه شیرینک اتوماتیک فرش ماشینی
عکس ۳ : دستگاه شیرینک اتوماتیک فرش ماشینی

شرکت مهندسی – بازرگانی معتمد تکس نماینده رسمی و انحصاری شرکت آنماک ماکینا در ایران در نظر دارد که جهت ارائه مشاوره رایگان در بخش تکمیل و بسته بندی فرش ماشینی در خدمت صنعتگران و اهالی صنعت فرش ماشینی ایران باشدو مطابق با درخواست مشتریان و ظرفیت تولید آنها این خط را اجرایی و طراحی کند.

لازم به ذکر است شرکت آنماک در کشور ترکیه بیش از پنجاه سال در بخش تولید ماشین آلات بسته بندی و تکمیل فرش ماشینی فعالیت می کند و در بازارهای جهانی نیز حضوری موفق دارد. این شرکت با اخذ استاندارهای بالا توانسته ماشین الات خود وا به ٢۴ کشور دنیا ارسال کند.

معرفی شرکت معتمدتکس

شرکت بازرگانی معتمدتکس در سال ۲۰۱۹در زمینه تامین ماشین آلات و قطعات یدکی ماشین آلات نساجی فعالیت خود را آغاز کرده است.این شرکت افتخار این را دارد که با شرکت های نساجی معتبر ایران همکاری داشته و تامین کننده مطمئن برای قطعات یدکی ماشین آلات نساجی آنها تبدیل شده است.تامین قطعات یدکی اورجینال و همکاری با سازندگان بزرگ قطعات یدکی دنیا از دیگر افتخارات این شرکت محسوب می شود.

ارسال رایگان قطعات یدکی ماشین آلات نساجی و گارانتی قطعات از دیگر خدمات ارائه شده به مشتریان عزیز می باشد.فروش ماشین آلات دسته دوم نساجی و خدمات،مشاوره، نصب و راه اندازی ماشین آلات از دیگر خدمات این شرکت می باشد.رضایت مشتریان عزیز در مدت این دو سال گامی مهم در امر خدمت رسانی ما بوده است.

این مقاله در شماره اردیبهشت ۱۴۰۰ مجله نساجی کهن به چاپ رسیده و از اینجا به طور رایگان قابل دانلود است.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×