اخبار نساجیاسلاید شو

خسارات کرونا بر صنعت پوشاک ترکیه

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

صنعت پوشاک و نساجی ترکیه – مهمترین شاخه اقتصاد این کشور از نظر تولید، صادرات و اشتغال – به عنوان بدترین بخش صنعت در همه گیری کروناویروس ظاهر شده است و هیچ چشم انداز آشکاری برای بهبودی سریع وجود ندارد.

داده‌های تولید صنعتی، که هفته گذشته توسط مؤسسه آماری ترکیه منتشر شد نشان می‌دهد که تولید پوشاک و منسوجات در مارس، هنگامی که کرونا ویروس رسما به ترکیه رسید نسبت به فوریه به ترتیب ٢٠٪ و ١۴٪ کاهش یافته در حالی که کاهش کلی در صنعت تولید ٧.۵٪ بود.

این روند نزولی ظاهراً از آن زمان ادامه داشته است و ظاهراً دورنمای مثبتی برای ماه ژوئن هم وجود ندارد.

پوشاک و منسوجات از نخستین مواردی بود که خانوارها در طول همه‌گیری از تهیه کردن آن صرفنظر کردند و در نتیجه یکی از شدیدترین رکودها در تقاضا در سطح جهان، صدها هزار کارگر در این بخش به ویژه در آسیا شغل خود را از دست دادند.

ترکیه ششمین صادر کننده بزرگ منسوجات در جهان و هشتمین صادر کننده بزرگ پوشاک آماده است.

این صنعت حدود ١.٣ میلیون نفر از کارگران را استخدام کرده است و یک نیروی کار به همان اندازه بزرگ در شبکه توزیع و بازاریابی فعالیت می‌کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد که میزان پرداخت از طریق کارت اعتباری برای پوشاک در هشت هفته بعد از ۱۱ مارس هنگامی که ترکیه اولین مورد ابتلای به کروناویروس خود را تأیید کرد، نسبه به هشت هفته قبل از شیوع ۶۴ درصد کاهش یافته است.

محصولات نساجی و پوشاک ۱۵٪ از صادرات ترکیه را تشکیل می‌دهد.

 

 

فرم ثبت نام سریع

جهت دریافت آخرین اخبار و رویدادهای نساجی و فرش ماشینی ایران و جهان در فرم زیر ثبت نام کنید

[instagram-feed]

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×