اخبار نساجی

خرید و فروش ارز در بانک ها کمکی به صادارت نمی کند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

ارز

دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران گفت:دستور العمل جدید بانک مرکزی در خصوص خرید و فروش ارز  را تنها یک نقطه مثبت در سیستم سراسر معلول صادرات است،که  به هیچ وجه نمی تواند تاثیری بر رونق صادرات غیر نفتی داشته باشد.

شاهین فاطمی با بیان اینکه آنقدر نوسانات تصمیم گیری و تغییر قانون در سیستم اقتصادی کشور وجود دارد که اگر جایی سیاست و تصمیمی به نفع تولید و صادرات اتخاذ شود،به هیچ وجه تاثیر گذار نیست،گفت:از آنجایی که زیر ساخت های لازم برای رونق صادرات و تولید در کشور ایجاد نشده ،سیاست های لحظه ای وذره ای مسئولان اقتصادی نمی تواند گشایشی در این بخش ها ایجاد کند.

وی افزود:تحول در تولید و صادرات غیر نفتی نیازمند شکل گیری استراتژی و خط مشی محوری صادرات است و تازمانی که این استراتژی به وجود نیاید هیچ سیاستی نقطه ای هم نمی تواند به اندازه خود بر زنجیره صادران و البته تولید هدفمند تاثیر بگذارد.

فاطمی با اشاره به اینکه دستور العمل جدید رئیس کل بانک مرکزی تنها می تواند برای رونق صادرات یک روزنه کوچک ولی امید وارکننده باشد،اظهار داشت:اگر بخواهیم صادرات پویا و رو به رشدی داشته باشیم باید زیر ساخت های توسعه صادرات را فراهم کنیم که البته مهمترین آن برقرای ارتباطات تجاری و اقتصادی با کشورهای دیگر است.

وی ادامه داد:متاسفانه ارتباطات خارجی ایران در بخش اقتصادی همچنان دچار مشکل است و همین مسئله موجب شده تا صدور کالا از کشور با ابهامات زیادی همراه باشد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

به گفته این فعال صادر کننده کالا ،دولت باید بحث تولید و صادرات را به عنوان یک استراتژی به رسمیت بشناسد و سیاست های داخلی و خارجی را بر اساس این استراتژی بازنویسی و تدوین کند.

وی دستورالعمل جدید رئیس کل بانک مرکزی را به مثابه آجر مرغوب و با کیفیتی دانست که قرار است برای ساخت بنایی بکار رود که نه نقشه ساختی دارد و نه دیگر مصالح ساختمانی آن مهیاست!

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×