اخبار فرش ماشینیاخبار نساجی

اگر به دنبال خرید ماشین آلات فرش ماشینی و نساجی از ترکیه هستید…

مصاحبه با مهندس معتمدی - شرکت مهندسی-بازرگانی معتمدتکس

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

ماشین آلات تکمیل، برش، دوخت، بسته بندی و شیرینگ اتوماتیک برای تولیدات فرش ماشینی، موکت، انواع کفپوش و چمن مصنوعی

مشاهده فایل ویدیویی این مصاحبه

 

۱- لطفا در ابتدا بیوگرافی کوتاهی از سوابق تحصیلی و کاری خود و نیز در مورد تاسیس و موفقیت شرکت معتمد تکس توضیحاتی را بفرمایید.

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی در سال ۱۳۸۰ از دانشگاه آزاد کاشان هستم. حدود ۱۵ سال در صنعت نساجی ایران در رشته‌ی ریسندگی و بافندگی بعنوان مدیر تولید و مدیر کنترل کیفیت و در بعضی از کارخانه‌ها بعنوان مشاور فعالیت داشتم.

۳ سال است که در استانبول ترکیه ساکن هستم و در شرکت مهندسی-بازرگانی معتمد تکس در زمینه‌ی تامین ماشین آلات نساجی، قطعات و ماشین آلات فرش ماشینی فعالیت می‌کنم.

۲- در شرکت معتمد تکس در استانبول و دفتر تهران چه خدماتی را به صنعت نساجی و فرش ماشینی ایران ارائه می‌کنید؟

شرکت معتمد تکس با هدف کمک به صنایع نساجی ایران در سال ۲۰۱۸ در استانبول ترکیه تاسیس شد. در ابتدا حجم کارها پایین بود اما با افزایش حجم کاری این شرکت به یک گروه مهندسی-بازرگانی تبدیل شد. از سال گذشته با شروع تحریم‌ها سعی داشتیم قطعات اصلی را از اروپا تهیه کنیم و به ایران ارسال کنیم تا به صنعت نساجی ایران کمک کنیم و با صنعتگران ایران همکاری داشته باشیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

شرکت ما در بخش ماشین آلات و قطعات فرش ماشینی خدمات زیادی را به مشتریان ارائه کرده است. ما در سال گذشته انواع ماشین آلات بافندگی فرش ماشینی را به شرکت های متقاضی از ایران ارسال و نصب و راه اندازی کردیم. شرکت‌هایی هستند که از ما قطعات می‌خرند و در بوردهای الکترونیکی و موتورهای الکترونیکی استفاده می‌کنند.

دستگاه چله پیچی مستقیم
دستگاه چله پیچی مستقیم

خطوط مکانیزه بسته بندی فرش چیست؟

همچنین قطعات مختلف شونهر و وندویل را در زمینه‌ی فرش ماشینی به ایران ارائه می‌دهیم. همچنین ماشین آلات دست دومی که در ترکیه به فروش گذاشته می‌شود را به مشتریان اعلام می‌کنیم و پس از مشاوره و بازدید دستگاه جهت خرید و حمل دستگاه به ایران با نظارت خریدار ایرانی وارد مذاکره با فروشندگان می شویم.

۳- با توجه به سوابق و تجربه شما صنعت ریسندگی و نیز صنعت فرش ماشینی را از جهت ماشین آلات و نوع تولید چطور ارزیابی می‌کنید؟

ما در صنعت نساجی کاستی‌های زیادی داریم و با شروع تحریم‌ها این کاستی‌ها بیشتر نمایان شد. صنعتگران در بخش ریسندگی با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند. کوچکترین قطعاتی که در ایران به وفور یافت می‌شدند دیگر وجود ندارند. بوردهای الکترونیکی که در نمایندگی‌ها در ایران وجود داشت دیگر موجود نیست و ماشین آلات مستهلک شده‌اند.

در خیلی از صنایع نوسازی انجام نشده است. به روز رسانی خط‌های تولید ریسندگی و نوسازی آنها هزینه‌های سنگینی دارد و با توجه به افزایش قیمت دلار این کار برای صنعتگران بسیار دشوار شده است و به صنعتگران وام‌هایی با سود خیلی بالا داده می‌شود که برای صنعتگر ممکن نیست که خط تولید را بازسازی کند.

دستگاه برش کناره فرش و موکت
دستگاه برش کناره فرش و موکت

۴- در مورد شرکت آنماک ترکیه و ماشین آلاتی که با این شرکت به بازار ایران ارائه می‌دهید بیشتر توضیح دهید.

شرکت آنماک حدودا ۵۰ سال است که در ترکیه در زمینه‌ی ساخت ماشین آلات آهار، برش، دوخت کناره‌ی فرش و بسته بندی فرش ماشینی و موکت و انواع کف پوش‌ها فعالیت دارد. این شرکت یک شرکت معتبر است که از تمام استانداردهای روز اروپا تبعیت می‌کند. شرکت آنماک به ۲۴ کشور دنیا از جمله بلژیک، آلمان، آمریکا، مصر، الجزایر و هند صادرات دارد و یکی از بزرگترین صادرکنندگان ماشین آلات تکمیل فرش ماشینی در ترکیه و اروپا است. ما امسال توانستیم نمایندگی رسمی این شرکت را برای خدمات رسانی در ایران بگیریم.

حدودا ۱۰ شرکت تولید فرش ماشینی در ایران از این شرکت خرید داشته‌اند. ما در ماه آینده برای تولیدکنندگان فرش ماشینی در شهر کاشان همایشی خواهیم داشت و شرکت آنماک و خدماتش را معرفی خواهیم کرد. مدیرعامل شرکت آنماک هم در این همایش حضور خواهند داشت تا با تولید کنندگان فرش ماشینی در ایران گفتگو داشته باشند.

دستگاه تراش سطح فرش
دستگاه تراش سطح فرش

۵- چرا اتوماسیون در کارخانجات فرش ماشینی مهم است؟

اکثر شرکت‌های بافندگی فرش در ایران صرفا کار بافندگی انجام می‌دهند و کارهای تکمیلی دیگر تولید فرش ماشینی مثل آهار، برش، ریشه زنی و یکنواخت کردن سطح فرش را شرکت‌های دیگر انجام می‌دهند. ما متوجه شدیم که انتقال فرش از کارخانه‌ای به کارخانه‌ی دیگر، انجام کارهای تکمیلی و سپس برگرداندن آن به کارخانه، اتلاف زمان و هزینه است.

بنابراین به شرکت‌هایی که تولیدات بالایی دارند پیشنهاد می‌کنیم خط تکمیلی را بصورت یک خط اتوماسیون در اختیار خود قرار بدهند. اگر کلیه خطوط تولید در یک کارخانه باشد، می‌توانند با کمترین هزینه و در کمترین زمان فرش تکمیل شده و بسته بندی شده را در اختیار داشته باشند. ما به شرکت‌ها مشاوره می‌دهیم که با انجام این کار چقدر در زمان و هزینه‌ی آنها صرفه جویی صورت خواهد گرفت.

۶- با توجه به شناختی که از صنعت نساجی ترکیه دارید علل پیشرفت صنعت فرش ماشینی و بطور کلی نساجی در ترکیه چیست؟

علت اصلی، حمایت بسیار خوب دولت ترکیه از صنعتگران بخش نساجی و فرش ماشینی می‌باشد. وقتی یک تولیدکننده فرش ماشینی در ترکیه بخواهد یک ماشین بافندگی فرش ماشینی مدرن و به روز را خریداری کند ماشین دست دوم خود را می‌فروشد و دولت برای خرید دستگاه‌های جدید به آنها وام بدون سود می‌دهد.

فرشی که با دستگاه مدرن با سرعت بالا، راندمان بیشتر و هزینه‌های کمتر تولید می‌شود و کیفیت بیشتری دارد.
علت دیگری که ترکیه در صنعت نساجی از ایران جلوتر است این است که صنعتگران به بازارهای جهانی دسترسی دارند و می‌توانند برای تهیه قطعات و فروش محصولات با شرکت‌های اروپایی ارتباط برقرار کنند.

ما در ایران از این دو مزیت بی بهره هستیم و حدودا ۵-۱۰ درصد محصولات نساجی ما به کشورهای اروپایی صادر می‌شود. ما به بازارهای جهانی دسترسی نداریم و اگر این مشکل را حل کنیم در بحث نساجی پیشرفت‌های زیادی خواهیم داشت.

دستگاه گرفتن پرز فرش
دستگاه گرفتن پرز فرش

۷- چرا واردات ماشین آلات بافندگی فرش ماشینی دست دوم از ترکیه به ایران توجیه اقتصادی داشته و خیلی از شرکت‌ها علاقمند به این کار هستند؟ شما چه خدماتی به علاقمندان می‌دهید.

ما ابتدا می‌فهمیم نیاز شرکت چیست و چه استفاده‌هایی از دستگاه قرار است انجام بشود. سپس به خریدار یک مشاوره‌ی کلی می‌دهیم تا دستگاهی که مناسب نیاز آنها است را خریداری کنند. در وهله‌ی بعد بهترین ماشین آلات را به آنها معرفی می‌کنیم. مشتری براساس مشاوره و نیاز خود دستگاه را انتخاب می‌کند و ما برای آنها از فروشنده تخفیف می‌گیریم و خریداری می‌کنیم و اگر کار حمل و نقل را به ما بسپارند ما در ایران به آنها تحویل می‌دهیم.

دستگاه بخار برای فرش های ویسکوز
دستگاه بخار برای فرش های ویسکوز

۸- در پایان می‌توانید هر مطلب یا موردی که لازم می‌دانید را ذکر بفرمایید.

من از صنعتگران ایرانی می‌خواهم قبل از خرید ماشین آلات و قطعات حتما با مهندسان و یا شرکت های ایرانی که هم در زمینه بازرگانی و امور گمرکی و ترخیص کالا تخصص دارند و هم اشراف کامل به ماشین آلات نساجی دارند مشاوره کنند.

مشاوره در پروسه‌ی خرید بسیار مهم است و خریدار می‌تواند بهترین خرید را داشته باشد. یکی از مهمترین خدمات ما در گروه بازرگانی و مهندسی معتمد تکس ارایه همین خدمات مشاوره در استانبول و یا ایران است . دوستان هر زمان مایل باشند می‌توانند با ما تماس بگیرند و از مشاوره‌ی رایگان ما استفاده کنند.

دستگاه پوشش کف چمن مصنوعی
دستگاه پوشش کف چمن مصنوعی

 

شرکت مهندسی-بازرگانی معتمدتکس
نماینده انحصاری شرکت آنماک ماکینا ترکیه در ایران

آدرس دفتر مرکزی : ترکیه، استانبول، گورپینار، ساختمان مودسیتی، شماره ۱۵۹
تلفن تماس دفتر استانبول : ۹۰۲۱۲۸۵۶۶۹۸۱+
مدیرعامل : مهندس رضا معتمدی
تلفن تماس : ۹۰۵۵۲۳۷۴۹۲۷۲+
ایمیل : manager[ at ]motamedtex.com

آدرس دفتر ایران : تهران، جردن، انتهای خیابان تور، پلاک ۶، واحد ۴۰۱
تلفن تماس دفتر تهران : ۰۲۱۲۷۲۰۹۲۶۴
تلفن همراه : ۰۹۱۲۴۴۰۹۰۶۴

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×