اخبار فرش ماشینیاسلاید شوجذاب‌ترین‌هانساجی و مردم

خرید فرش، چرا باید در محیط کار و زندگی خود فرش پهن کنیم؟

فرش بیشتر ... استرس کمتر !!!

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

خرید فرش

خرید فرش: فرش از نوعی که باشد چه ماشینی و چه دستباف یک عنصر جدایی ناپذیر در دکوراسیون داخلی و محیط کار و زندگی است، کفپوش های نساجی مانند فرش و موکت در محیط های مسکونی اداری ، تجاری ، هتل ها و …نقش تعیین کننده ای دارند.
در این مقاله قصد داریم به تنها دو مورد از ویژگی های مهم فرش و کفپوش اشاره کنیم که عبارتند از خاصیت آکوستیک فرش و تاثیر نقش و رنگ فرش بر محیط کار و زندگی ما.
در دنیای شلوغ امروز که همواره تکاپو و درگیری در آن بیشتر و بیشتر می شود سر و صدا و آلودگی های صوتی از فاکتورهای مهم استرس زا در انسانها به شمار می رود.
فرش ها می توانند تا حد زیادی فرکانس های زاید را حذف کرده و از حالت اکو و پخش صدا در محیط بکاهند.
گوش ما هرگز نمی خوابد و هفت روز هفته و ٢۴ ساعت بیدار و آماده دریافت صداهای اطراف است.
سر و صدا علاوه بر ایجاد استرس در انسان از میزان تمرکز حواس افراد نیز می کاهد. نتایج یک تحقیق در مرکز مهندسی آلمان نشان می دهد که سر و صدا می تواند ٢٠ تا ٣٠ درصد از تمرکز افراد بکاهد.
استفاده از فرش ها خاصیت آکوستیک به محیط اتاق می دهد و حتی در ادرات و مراکز تجاری و هتل ها این امر اهمیت بیشتری می یابد به همین دلیل معمولا در این مکان ها در هنگام خرید فرش از فرش های تافتینگ وال تو وال یا دیوار به دیوار استفاده می کنند تا پخش صدا و انعکاس آن را به حداقل رسانده و محیطی آرام و با تمرکز بالا برای کارکنان و مسافرین فراهم آورد. یکی از مهمترین صداها در مراکز نامبرده شده صدای پای کارکنان ، مراجعین ، مسافرین و … است که حذف آن بسیار مهم است.
حتی اگر خانه پر از آرامش و سکوتی دارید نیز باید از فرش ها تشکر کنید.
خرید فرش - فرش تافتینگ اداری
خرید فرش – فرش تافتینگ اداری
امروزه فرش هایی که با تکنولوژی های روز دنیا تولید می شوند و از الیاف مناسب مانند نایلون در آن استفاده می شود علاوه بر خاصیت آکوستیک می توانند در سلامت هوای اتاق نیز موثر باشند که در مقاله ای جدا به این مساله می پردازیم،
امروزه تولیدکنندگان فرش در اروپا و آمریکا به تولید فرش های سبز و پایدار که فاقد هرگونه آسیب و خطر برای محیط زیست نیز می باشند روی آورده اند و فرش هایی با قابلیت بازیافت ١٠٠ درصد از جنس نایلون تولید می کنند که فاقد هرگونه مواد شیمیایی مانند لاتکس و … هستند، این فرش ها با نخ هایی با تکنولوژی پیشرفته با نام تجاری ECONYL تولید و به بازار عرضه میشوند.
مساله دومی که فرش را برای همه ما در جایگاه خاصی در دکوراسیون منزل و محل کار قرارداده همان بحث طرح و رنگ و نقشه فرش است که هم به محیط رنگ و لعاب تازه ای می دهد و هم محیط را با توجه به نیاز ما کاربردی می کند. فرش و کفپوش های نساجی در حال حاضر در بی نهایت رنگ و طرح و نقشه در بازار موجود هستند و می توانند بیش از هر زمان دیگری در زیبایی محل کار و زندگی ما موثر واقع شوند.
طراحان داخلی حرفه ای به خوبی از فرش و کفپوش ها در ایجاد محیطی متفاوت و کاربردی استفاده می کنند. رنگ اتاق و مبلمان و پرده، رنگ سرد و گرم ،. میزان رفت و آمد در محیط، دوام و مقاومت، میزان آلودگی و گرد و خاک ، نور و … از عوامل مهمی هستند که طراحان داخلی و همه ما در هنگام انتخاب فرش به آن توجه می کنیم.
در مقالات بعدی در مجله و وب سایت مجله کهن به سایر ابعاد و ویژگی های مهم فرش ها و فوت و فن های خرید فرش خواهیم پرداخت که هر کسی را مجاب به خرید فرش خواهد کرد تا در خانه و محل کار خود از این محصول بی نظیر استفاده کند.
 خرید فرش - فرش تافتینگ خانگیخرید فرش – فرش تافتینگ خانگی
————————————————————————————
تحریریه مجله نساجی کهن

ارسال مقالات و ترجه جهت انتشار در سایت : info@kohanjournal.com

فرم ثبت نام سریع

جهت دریافت آخرین اخبار و رویدادهای نساجی و فرش ماشینی ایران و جهان در فرم زیر ثبت نام کنید

[instagram-feed]

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×