اخبار نساجی

خرید دنیزبانک ترکیه از سوی یک بانک روسی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

اسبر بانک روسیه با هدف رشد در اروپای نوظهور و توسعه فعالیت در خارج از بازار خانگی، دنیزبانک ترکیه را در قراردادی به ارزش ۳.۰۹ میلیارد یورو خریداری کرد.

به گزارش بی باک به نقل از ایسنا، این بزرگترین خرید اسبر بانک است و به ژرمان گرف، مدیرعامل این بانک، کمک می کند به هدفش برای افزایش درآمد خارجی این بانک روسی دست یابد.

گرف در توضیح منطقی بودن این قرارداد، به خبرنگاران در استانبول اظهار کرد ترکیه روابط اقتصادی قوی با روسیه و چشم اندازهای رشد قوی دارد.

دنیزبانک متعلق به گروه بانکی بلژیکی دکسیا است که پس از کمک مالی بلژیک، فرانسه و لوکزامبورگ در اکتبر گذشته ناچار شد کسب و کارهای خود را واگذار کند.

ارزش قرارداد دنیزبانک ۲.۸ میلیارد یورو است اما دنیزبانک که ششمین بانک بزرگ بخش خصوصی ترکیه است، اعلام کرده است قیمت نهایی بر مبنای نرخ مبادله متداول خواهد بود و انتظار می رود به ۷.۰۹ میلیارد لیره یا ۳.۰۹ میلیارد یورو برسد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

دکسیا اعلام کرده است که بر مبنای قیمتی که در سال ۲۰۰۶ برای خرید دنیزبانک پرداخته است و کاهش ارزش لیره در برابر یورو از آن زمان، متحمل ۷۰۰ میلیون یورو ضرر می شود. اسبر بانک پس از اینکه دکسیا دو هفته قبل پیشنهاد بانک ملی قطر را به دلیل پایین بودن قیمت پیشنهادی رد کرد، وارد مذاکره انحصاری با این گروه بانکی شده بود.

منابع آگاه از مذاکرات پیش از این گفته بودند مبلغ پیشنهادی اسبر بانک بین ۳.۳ تا ۳.۷ میلیارد یورو است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×