اخبار نساجی

خروج ناگهانی مدیر عامل بانک سپه از جلسه با تولیدکنندگان

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

انتقاد شدید از کم کاری بانک‌ها در تامین مالی طرح‌های تولیدی و سخت‌گیری در پرداخت و دریافت تسهیلات باعث خروج مدیر عامل بانک سپه از نشست مشترک مسوولان دولتی و بخش خصوصی شد.

امروز دومین جلسه ارتقای فضای کسب وکار در وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور چند تن از مسوولان دولتی وفعالان بخش خصوصی برای پیدا کردن راهکارهای جدید تامین مالی طرح‌ها برگزار شد.

این جلسه که قرار بود در آن وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر اقتصاد نیز حضور یابند بدون حضور آن‌ها برگزار شد اما فعالان صنعتی به طور چشمگیری در آن حضور داشتند.

در این نشست هادی غنیمی‌فرد رییس خانه صنعت و معدن به انتقاد شدید از بانک‌ها پرداخت و از  آن‌ها خواست که دریافت بهره برای تسهیلات بانکی و دیرکرد بازپرداخت آن که برخلاف تعالیم دین مبین اسلام است خودداری کنند.

او همچنین تاکید کرد که تولید کشور با رباخواری پا نمی‌گیرد و بانک‌ها باید هر چه زودتر به این روش خود پایان بدهند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در این نشست همچنین برخی دیگر از فعالان بخش خصوصی از سختگیری در پرداخت تسهیلات، گرفتن وثیقه‌های سنگین، ضبط بخش قابل توجهی از تسهیلات پرداختی به عنوان سپرده، نادیده گرفتن شرایط تولیدکنندگان و اصرار به وصول مطالبات معوق در حداقل زمان، ضبط وثیقه‌ها، برخورد یکسان با همه صاحبان حساب در بانک‌ها بدون توجه به شخصیت اجتماعی آن‌ها و بخش نامه اخیر بانک مرکزی برای عدم ارائه دسته چک جدید به دارندگان چک برگشتی بدون توجه به شرایط سخت تولید به شدت انتقاد کردند.

در این نشست رامین پاشایی فام مدیر عامل بانک سپه به عنوان نماینده سیستم بانکی حضور داشت و قرار بود به انتقادهای تولیدکنندگان پاسخ بدهد.

با این وجود او پس از اوج گیری انتقادها بدون در نظر گرفتن شرایط جلسه و بدون این‌که به موضوعات مطرح شده پاسخ بدهد جلسه را ترک کرد.

همچنین حضور نیافتن دو وزیر دعوت شده به این جلسه باعث شد که این نشست به صورت یکطرفه فقط به انتقادهای بخش خصوصی اختصاص یابد و حضور قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز نتوانست از حجم انتقادهای تولیدکنندگان به دولت کم کند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×