اخبار نساجی

خبری از تغییر تعرفه گاز نیست

 

خبری از تغییر تعرفه گاز نیست

از تاریخ ۱۵ فروردین ماه تا ۱۵ آبان ماه فصل گرم سال آغاز می شود که براین اساس نحوه محاسبه گاز بها نیز تغییر می یابد اما هنوز خبری از چگونگی محاسبه گاز بها در طول این مدت نیست.

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، پس از اجرای قانون هدفمندساری یارانه ها از ۲۸ آذر سال ۸۹، قیمت گاز طبیعی در طول سال براساس فصل گرم و سرد سال و همچنین تعرفه های گاز بها با توجه به ۴ اقلیم محاسبه می شود.

این گزارش حاکی است در مدت فصول سرد سال گذشته همانطور که بارها اعلام شده است تعرفه گازبها هیچ تغییری نداشت اما برای فصول گرم سال جدید که از ۱۵ فروردین ماه تا ۱۵ ابان ماه در نظر گرفته شده است هنوز نحوه محاسبه گاز بها در این مدت از سوی شرکت ملی گاز اعلام نشده است.

این گزارش حاکی است در مدت مشابه سال گذشته میزان دامنه مصرف گاز در ۴ اقلیم در مدت گرم کمتر از مدت سرد سال اعلام شد که به دلیل کاهش مصرف گاز تعرفه های گاز بها نیز کاهش پیدا کرد اما در مدت سرد سال دامنه مصرف گاز افزایش یافت.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

به طوری که برای زمستان سال گذشته تعرفه گاز برای پله اول تا دوازدهم به ازای هر متر مکعب به ترتیب ۳۰، ۵۰، ۷۰، ۹۰، ۱۱۰، ۱۶۰، ۱۹۰، ۲۲۰، ۲۵۰، ۲۸۰، ۳۲۰ و ۳۵۰ تومان محاسبه شد که به طور میانگین در بخش خانگی قیمت گاز ۷۰ تومان درنظر گرفته شده بود.

این گزارش اضافه می کند به نظر می رسد تا اجرای فاز دوم قانون هدفمند کردن یارانه ها شرکت گاز هیچ تغییری در قیمت تعرفه ها انجام ندهد اما وضعیت نحوه محاسبه گازبها در مدت فصل گرم سال تغییر پیدا خواهد کرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×