اخبار فرش ماشینی

خبرنگاران ژاپنی از نمایشگاه فرش ابریشم‎ ‎ایران بازدید کردند‎ ‎

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

جمعی از خبرنگاران رسانه های ژاپن‎ ‎روز چهارشنبه از نمایشگاه فرشهای نفیس دستباف ابریشمی ایران که برای نخستین بار در‎ ‎موزه ابریشم ژاپن که یکی از معتبرترین موزه های این کشور محسوب می شود، به نمایش‎ ‎گذاشته شده، بازدید کردند‎. ‎

‎خبرنگاران رسانه های ژاپنی در بازدید از نمایشگاه فرش های ابریشمی کهن ایران در‎ ‎موزه فرش ابریشم از نزدیک با فرهنگ و هنر کهن ایرانیان و تعاملات دیرینه این کشور‎ ‎با ژاپن از طریق جاده ابریشم آشنا شدند‎.
‎سیداحمد شبیری رییس اتحادیه فرش دستباف‎ ‎ایران در ژاپن در جریان بازدید خبرنگاران از نمایشگاه فرش های دستباف ایران،‎ ‎توضیحات لازم درخصوص هر یک از فرشهای اصیل ایرانی را برای آنها ارایه کرد‎.
‎شبیری به خبرنگار ایرنا نیز گفت که از چهارم اردیبهشت زمان آغاز بکار این‎ ‎نمایشگاه تاکنون بیش از هشت هزار نفر از شهروندان ژاپنی اعم از دانش آموزان، اساتید‎ ‎و دانشجویان، متخصصان رشته های مختلف مرتبط با فرش از جمله رنگرزی، طراحی ، هنر، مد‎ ‎و بافندگی و دیگر اقشار مختلف ژاپنی از این موزه بازدید کرده اند‎.
‎وی افزود‎: ‎این برای نخستین بار است که در ژاپن نمایشگاهی از فرشهای دستباف ایرانی فقط برای‎ ‎معرفی فرهنگ و هنر اصیل ایرانی برپا می شود و تا به این حد با استقبال روبرو می‎ ‎شود‎.

‎به گزارش ایرنا، با تلاش هایی که صورت گرفت، برای نخستین بار موزه فرش‏‎ ‎ایران ۲۰ قطعه از فرش های نفیس و تاریخی ابریشمی خود را به خارج از کشور اعزام کرده‎ ‎است که در موزه ابریشم ژاپن به نمایش درآمده است‎.
‎این فرشها در کنار سایر‎ ‎فرشهای ابریشمی قدیمی و معاصر ارایه شده در موزه ابریشم از ۲۴ ماه جاری میلادی‏‎ (‎چهارم اردیبهشت) به مدت یک ماه در این موزه برای بازدید علاقه مندان به فرهنگ و‎ ‎هنر ایرانی دایر شده است‎.
‎فرش های قدیمی را موزه فرش ایران تامین کرده است و‎ ‎فرش های جدید نیز از بعضی کلکسیونرهای فرش ایران در ژاپن تامین شده که یک مجموعه‎ ‎بسیار زیبا و جذابی از هنر ایرانی یعنی فرش به منظر دید مردم ژاپن قرار داده شده‎ ‎است‎.
‎در حاشیه برگزاری این نمایشگاه منحصربفرد که نمایانگر فرهنگ و هنر‎ ‎ایرانیان در طول تاریخ گذشته تاکنون است، موضوعات مرتبط با فرش از جمله تولید نخ‎ ‎ابریشمی از زمانی که پیله کرم ابریشم بسته می شود تا هنگام تبدیل آن به نخ و بافت‎ ‎فرش و دیگر دستبافته های ابریشمی برای علاقه مندان به نمایش گذاشته شده است‎.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×