اخبار فرش ماشینی

حمایت دولت، رشد قابل توجه صنعت نساجی را به همراه داشته است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

مشاور معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: حمایت دولت خدمتگزار، رشد قابل توجه صنعت نساجی را به همراه داشته است.

گلنار نصراللهی صادرات سالانه بیش از ۸۰۰ میلیون دلار تولیدات بخش نساجی را مصداق بارز این ادعا ذکر کرد.

وی تولید ۹۵ درصد کالای بخش نساجی کشور توسط بخش خصوصی را نیز از دیگر دلایل رونق این صنعت برشمرد.

وی بااشاره به بیش از ۹ هزار واحد نساجی دارای پروانه بهره برداری در کشور افزود: این واحدها ۱۵ درصد از مجموع واحدهای صنعتی کشور را تشکیل می دهند.

مشاور معاون صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت، میزان سرمایه گذاری انجام شده برای راه اندازی این واحدها را نیز حدود ۴۱ هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

نصراللهی تاکید کرد: اکنون ۳۰۰ هزار نفر در سراسر کشور در این واحدها فعالیت می کنند.
وی سهم ارزش افزوده نساجی از کل بخش صنعت کشور را چهار درصد ذکر کرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی به تغییرات صورت گرفته صنعت نساجی درسالهای اخیر اشاره کرد و گفت: این بخش همواره در زمینه اصلاح ساختار و نوسازی و بازسازی ماشین آلات در بین دیگر صنایع پیشگام بوده است.

مشاور معاون صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد:‌ به همین منظور، این صنعت حتی پس از اجرای قانون هدفمندکردن یارانه ها نیز به جز اندک افزایش هزینه تمام شده تولید کالاها، شاهد تحول دیگری نبوده است.

نصراللهی یادآور شد: فعالان این عرصه برای حضور پایدار خود در بازار، با توجه به فضای رقابتی شدیدی که بر این صنعت حاکم است، بایستی بهترین استفاده را از بکارگیری فناوری های جدید ببرند.

وی افزود: با این وجود، از بکارگیری نرم افزارها و شیوه های طراحی جدید نیز غفلت نکنند.
وی در باره صنعت فرش ماشینی نیز گفت: یکی از رشته های اصلی بخش نساجی، صنعت فرش ماشینی است که کاشان و اصفهان از مهمترین شهرهای تولیدکننده این کالا هستند.

نصراللهی تاکید کرد: اکنون، فرش ماشینی ایران در بازارهای داخلی و خارجی از جایگاه خوبی برخوردار بوده و در سالهای اخیر نیز دچار تحولات بسیاری از نظر افزایش کیفیت و بهبود طراحی شده است.

وی با بیان اینکه اکنون سالانه حدود ۸۰ میلیون مترمربع فرش درکشور تولید می شود، افزایش میزان صادرات و درخواست های طرح توسعه واحدهای فرش ماشینی را از دلایلی برشمرد که مناسب بودن وضعیت تولید فرش ماشینی را در کشور توجیه می کند

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×