اخبار نساجی

حمایت از «تولید» حمایت از «هویت ملی» است

با توجه به نام گذاری سال جدید  به نام «اقتصاد مقاومتی و تولید – اشتغال» بسیاری از کارشناسان عقیده دارند که نباید تنها به این مهم به عنوان یک شعار نگریسته شود بلکه این امر باید سرلوحه مهم ترین کارهای اقتصادی کشور قرار گیرد تا در کنار تولید داخلی که با هویت ملی هم گره خورده است بتوان با صادرات و ارزآوری به اقتصاد کشور کمک شایانی کرد. در همین راستا گفت و گویی را با کارشناسان حوزه های مختلف مثل، فضای کسب و کار اینترنتی، فرش ماشینی و صنایع غذایی داشته ایم که در ادامه می خوانید.
بهروز فروتن، موسس برند بهروز در گفت و گو با «فرصت امروز» : با توجه با نام گذاری سال جاری به نام «اقتصاد مقاومتی و تولید – اشتغال» در رابطه با مهم ترین موانع تولید و اشتغال در کشور  می گوید: مسئله تولید و اشتغال نه به عنوان شعار بلکه باید به عنوان یک منشور نگریسته شود تا پایدار بماند زیرا شعار از بین رفتنی است.

در سال جاری دولت اگر بخواهد فعالیتی در عرصه اقتصاد داشته باشد باید مهم ترین اولویت خود را روی بحث اشتغال متمرکز کند. برای این مهم در کنار اهمیت فرهنگی به تولیدکنندگان باید حرف های آنها را باور کند زیرا بقای یک جامعه سالم بر تولید آن کشور استوار است.
این موضوع با شعار امکان پذیر نیست بلکه باید به مرحله ظهور و بروز عملی برسد. باید برای همه روشن شود که برای بقای جامعه نیاز به تولید و اشتغال داریم و این تولید برای داخل و جامعه خودمان باشد نه اینکه تنها مصرف کننده تولیدات خارجی باشیم.

 

سرمایه گذار با احترام دولت دلگرم به حضور می شود
وی در پاسخ به این سوال که حوزه موادغذایی تا چه میزان می تواند به اشتغال زایی کشور کمک کند،  می گوید: برای پاسخ به این سوال باید کمی به عقب بازگشت. هر صنعتی در کشور به جز صنعت کشاورزی و صنایع غذایی که مربوط به جامعه مبدا است، وارداتی است. در حال حاضر تولیدات حوزه کشاورزی ما کمی بیش  از ۱۰۰میلیون تن در سال است که با مدیریت آب مزارع می توان این رقم را به ۳۰۰میلیون تن در سال رساند. یعنی اینکه در صورت مدیریت آب با ۲۰۰ میلیون تن مازاد تولید مواجه خواهیم بود و در آن صورت می توانیم به بخش صادرات و ارزآوری بیندیشیم ضمن اینکه اشغال و تولید هم رونق خواهد گرفت.
فروتن در پاسخ به این پرسش که آیا این اقدامات باید از سوی بخش خصوصی یا دولتی صورت گیرد،  می گوید: طبیعتا در بخش کشاورزی بیشتر ماهیت بخش دولتی مطرح می شود. در این راستا حمایت دولت تنها نباید مختص بخش های اقتصادی باشد بلکه حمایت دولت از کارآفرینان و تولیدکنندگان لازمه اصلی تولید و اشتغال محسوب می شود.

این کارآفرین نمونه در ادامه می افزاید: سرمایه گذاران در ابتدای امر باید ایمنی های لازم برای حضور و تولید را احساس کنند. در این صورت است که می توانند با رغبت و انگیزه مضاعفی وارد کارهای تولیدی شوند. اگر از تولید و تولیدکننده حمایت های کافی صورت گیرد در آن صورت تمام مشکلات جامعه از قبیل اشتغال قابل رفع خواهد بود. این امر زمانی محقق خواهد شد که دولت فرهنگ تولید را بشناسد و قدردان آن باشد. به عنوان سخن پایانی تاکید می کنم که اگر سرمایه گذار سود را در تولید و نه پس انداز بداند قطعا پول های خود را از فضای مجازی خارج کرده و در بخش های واقعی تزریق می کند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×